تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اتاق تعاون مرکزی و شرکت بیمه تعاون ایران به امضاء رسید.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، داریوش پاک‌بین – دبیر کل اتاق تعاون ایران – در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تاسیس شرکت بیمه تعاون آرزوی دیرینه تعاونگران بود که پس از گذشت سال‌ها به بار نشست و محقق شد.

وی افزود: بخش تعاون کشور با تاسیس این شرکت بیمه که در برنامه‌ی پنجم توسعه و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته، به یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت خود دست پیدا کرد.

پاک‌بین گفت: به موجب این تفاهم‌نامه و طی توافقی که با بیمه تعاون صورت گرفته مقرر شده است تا از امکانات اتاق‌ها و اتحادیه‌ها جهت توسعه‌ی بیمه تعاون استفاده و به کلیه‌ی اتحادیه‌ها و اتاق‌ها، نمایندگی‌های بیمه تعاون داده شود.

دبیر کل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: در راستای امضاء تفاهم‌نامه مذکور نمایندگی‌های اصلی بیمه تعاون در استان ها به اتاق‌های تعاون و در سطح کشور به اتحادیه‌های کشوری داده خواهد شد.

به گفته‌ی وی بیمه تعاون همه خدمات بیمه‌ای را شامل می‌شود و در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای به خصوص صادرات و تجارت محصولاتی که امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه تعاون را داشته باشند، گنجانده خواهد شد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد: نخستین بیمه تعاون کشور که در قالب سهامی عام آغاز به کار کرده، از سرمایه‌ی بالایی برخوردار شود و مشکلات بخش تعاون را برطرف کند.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از سانحه تصادف جاده تهران – قم اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنعت حمل‌ونقل کشور و سلامت و امنیت جان مسافران موضوع لاستیک یکی از اساسی‌ترین مباحث حوزه حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

پاک‌بین گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد حمل‌ونقل کشور در اختیار اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است ولی متاسفانه بخش توزیع لاستیک در کشور مبهم است.

وی واگذاری توزیع لاستیک به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی را خواستار شد و گفت: برخی سود‌جویان با سوء‌استفاده از کم‌شدن تعرفه‌ی لاستیک و عدم توزیع لاستیک‌های استاندارد و مقاوم توسط کارخانه‌های داخلی از لاستیک‌های بی‌کیفت در بازار استفاده می‌کند و مردم ناچار برای خرید لاستیک با قیمت ارزان‌تر به بازار‌های غیررسمی و دلالی روی می‌آورند که نتیجه‌ی آن بروز چنین حوادث تلخی است و باید مورد نظارت مسوولان امر قرار بگیرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

امضا تفاهم نامه اتاق و بیمه تعاون
امضا تفاهم نامه اتاق و بیمه تعاون
امضا تفاهم نامه اتاق و بیمه تعاون
امضا تفاهم نامه اتاق و بیمه تعاون
امضا تفاهم نامه اتاق و بیمه تعاون