ابراهیم محمدولی: اتحادیه طلا و جواهر مجوزی برای خرید و فروش آنلاین طلا نداده‌ و برنامه‌ای نیز برای این موضوع ندارد.

خرید و فروش آنلاین طلا

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، این اتحادیه مجوزی برای خرید و فروش آنلاین طلا نداده‌ ولی اعلام شده‌است ۵ فرد حقیقی این مجوز از صنعت و معدن و کسب و کارهای مجازی دریافت کرده‌اند.

به گزارش اخبارپول، ابراهیم محمدولی با اشاره به ابهامات اعطای مجوز برای خرید و فروش آنلاین طلا خاطر نشان کرد: به جز این ۵ نفر، سایر شرکت‌ها اگر فعالیتی دارند غیرمجاز است. البته از این ۵ نفر فقط یک نفر جواز کسب از اتحادیه دارند و ۴ نفر دیگر حتی جواز هم ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌توان مانع از خرید و فروش طلا در فضای مجازی شد، باید آئین نامه مشخصی برای فعالیت صنعت طلا و جواهر در فضای مجازی تدوین شده و بر عملکرد فعالان طلا در فضای مجازی نیز نظارت جدی صورت گیرد.

محمدولی در ادامه با اشاره به اینکه چرا باید کاغذبازی مانع راه صنعت طلا باشد، اظهار کرد: اینگونه رفتارها جز ایجاد مشکل هیچ تاثیر دیگری در صنعت طلا ندارد. کار صنعت را باید لحظه ای راه انداخت نه اینکه چندین روز و هفته در انبار فرودگاه بماند که آیا مجوز صادرات می‌دهند یا نه!

وی در ادامه ضمن عنوان اینکه چرا مجلس مالیات ارزش افزوده را حذف نمی‌کند، اذعان کرد: در سالهای اخیر دچار رکود عجیبی در بخش تولید بوده‌ایم. یکی از مهمترین موانع تولید نیز مالیات ارزش افزوده است. این مانع از مجلس قبلی مطرح شده ولی با وجود رایزنی‌های متعدد هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: فعالان طلا و‌جواهر لحظه ای کار می‌کنند. فلز طلا دچار التهاب و نوسان می‌شود حتی نگاه‌ها هم روی طلا اثر می‌گذارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: موانع و قوانینی سر راه ما وجود دارند که نبود آنها خیلی بهتر است، صنعت طلا و جواهر توانایی بالایی در ارزآوری، اشتغال‌زایی و صادرات مصنوعات طلا دارد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141504
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟
خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟
خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟
خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟
خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟