بازار بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز خود با رشد ۲ درصدی خود در صدد جبران زیان سهامداران در روزهای گذشته برآمد و دوباره در مدار صعودی قرار گرفت.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، بورس تهران در معاملات امروز به دو خبر مهم واکنش نشان داد و دوباره در مدار صعودی قرار گرفت به طوری که با رشد ۱۱۵۵ واحدی شاخص بورس،بازدهی بازار سرمایه ۲ درصد رشد کرد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که در یک هفته گذشته روند نزولی در پیش گرفته و تحت تاثیر اخبار مربوط به تنش های سیاسی رمواجه شدiه بود،در معاملات امروز از ورود به کانال ۵۶ هزار واحدی نجات پیدا کرد و دوباره به کانال ۵۸ هزار واحدی برگشت.

بر این اساس ابقای رییس سازمان بورس در سمت خود به همراه حاکم شدن آرامش در فضای بین المللی موجب شد تا بورس تهران روی خوش به سهامداران نشان داده و با افزایش قیمت سهم ها و تشکیل صف‌های خرید سنگین در جهت جبران زیان سهامداران برآید.

این اتفاق موجب شد تا از همان ابتدای معاملات امروز بازار سرمایه با صف‌های خرید متعدد مواجه شود و در پایان معاملات نیز دماسنج بازار سرمایه رشد ۱۱۵۵ واحدی را تجربه کرده و در کانال ۵۸ هزار و ۱۹۰ واحد قرار بگیرد.

در بازار امروز صف های فروش جای خود را به صف‌های خرید داد و قیمت سهام اکثر شرکت‌ها سبز شد به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، ملی مس، تاپیکو، مخابرات، ملت، سرمایه گذاری غدیر، مپنا، بانک پاسارگاد، فولاد، بانک تجارت، توسعه معادن و فلزات، بانک صادرات، فولاد خوزستان و پالایش تبریز تاثیر ۱۲۹ تا ۲۲ واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که شرکت‌های بانک اقتصاد نوین به همراه ایران خودرو، سایپا، بانک سینا و گروه بهمن با کاهش قیمت تاثیر منفی در بورس تهران گذاشتند.

پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، مپنا، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی شازند،کشتیرانی، بانک صادرات، سرمایه گذاری آتیه دماوند و بیمه البرز از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و در ترکیب صف های فروش حضور متعدد نمادهای خودرویی مشاهده شد به طوری که در بازار امروز سرمایه گذاری صنعت بیمه، زامیاد، پارس خودرو و بیمه دانا از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

بر این اساس در بازار امروز تعداد صف های خرید با ارزش بیش از یک میلیارد تومانی به بیش از ۴۰ صف رسید و نماد پالایشگاه بندرعباس به برترین صف بازار تبدیل شد.

به این ترتیب در بازار مثبت امروز حجم و ارزش سهام مورد معامله شده افزایش یافت و بیش از ۵۵۵ میلیون سهم به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با افزایش شاخص بورس تا سطح ۲۸۵ هزار میلیارد تومان رشد کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14114
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازگشت امید به تالار شیشه ای
بازگشت امید به تالار شیشه ای
بازگشت امید به تالار شیشه ای
بازگشت امید به تالار شیشه ای
بازگشت امید به تالار شیشه ای