وزارت خارجه کانادا لیست ۲۲ قلم از اموال و دارایی های ایران را برای توقیف احتمالی از سوی دادگاه به نغع قربانیان ترور را به دادگاه این کشور ارایه کرده است.

به گزارش پول پرس به نقل از عصر ایران، روزنامه نشنال پست کانادا با انتشار گزارشی نوشت که به نسخه ای از این لیست دسترسی یافته که نشان می دهد ۵ دارایی از این ۲۲ مورد ایران جزو اموال دیپلماتیک ایران در کانادا محسوب می شود.

این ۵ اموال دیپلماتیک شامل اقامتگاه سفیر و کارکنان سفارتخانه در اوتاوا و دو حساب متعلق به سفارت ایراتن در اوتاوا است.

بر اساس گزارش نشنال پست اموال توقیف شده ایران شامل ۱۳ حساب بانکی به ارزش کلی ۲ میلیون و ششصد هزار دلار، مرکز فرهنگی ایرانیان در تورنتو، یک پارکینگ در اوتاوا و حساب ویزای ایران و نیز ۳۲۶ هزار دلار اموال توقیف شده ایران تحت قطعنامه تحریمی شورای امنیت است.

گفتنی است از آبان ماه سال گذشته بر اساس حکم دادگاهی در ایالت اونتاریو کانادا اموال متعلق به جمهوری اسلامی ایران، از جمله اموال سفارت ایران در اتاوا و مرکز فرهنگی سابق ایران در تورنتو، مسدود شده بود.

طبق این حکم دستگاه های اطلاعاتی ایران به پرداخت ۱۳ میلیون دلار غرامت به قربانیان حادثه تروریستی ۱۰ سال پیش دانشگاه هیبرو بیت المقدس محکوم شدند.

خانواده یک دانشجوی اهل شهر سان دیه گو آمریکا شاکی این پرونده بودند و این اموال در ارتباط با شکایت خانواده ” مارلا بنت” دانشجوی ۲۵ ساله آمریکایی که در حادثه انفجار دانشگاه هیبرو بیت المقدس زخمی شده بود از سوی دادگاهی در آمریکا توقیف شده بودند.

دادگاه ایران را به عنوان حامی حماس عاملا اصلی این حادثه تروریستی محکوم کرده است.
اقدام وزارت خارجه کانادا در اعلام لیست دارایی های ایران به دادگاه راه را برای شکایت برخی شهروندان کانادایی برای دریافت غرامت از ایران به بهانه قربانی بودن از حوادث تروریستی مختلف باز می کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14105
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

توقیف اموال دیپلماتیک ایران در کانادا
توقیف اموال دیپلماتیک ایران در کانادا
توقیف اموال دیپلماتیک ایران در کانادا
توقیف اموال دیپلماتیک ایران در کانادا
توقیف اموال دیپلماتیک ایران در کانادا