رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت در خصوص واردات بنزین گفت: اگر قیمت بنزین اصلاح نشود، نیاز به واردات در سال‌های آتی افزایش می‌یابد.

به گزارش پول پرس، غلامرضا مصباحی‌مقدم درگفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هیچ قانونی برای منع واردات کالاهای استراتژیک وجود ندارد، افزود: بنابراین اگر وزیر نفت صلاح بداند که باید در شرایط فعلی واردات بنزین انجام شود، مشکل قانونی ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در دو سال اخیر قیمت بنزین هیچ افزایشی نداشت و تورم، ارزش هر لیتر بنزین را به ۵۰ درصد کاهش داده است، بنابراین در صورتی که قیمت بنزین هم اکنون اصلاح نشود ممکن است اگر امروز نیاز کمی به واردات داشته باشیم، فردا این نیاز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:قانون بودجه مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در سال جاری داده است تا نیاز به واردات نباشد و دولت باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

مصباحی مقدم با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد در خصوص رشد منفی ۵.۴ درصدی اقتصاد کشور گفت: مرکز آمار ایران این موضوع را اعلام کرد و امروز نیز مسئولان بانک مرکزی این رشد منفی را تایید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رشد منفی ۵.۴ درصد به دلیل رکود و تحریم اقتصاد ایران در سال های اخیر بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14088
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد تایید شد
رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد تایید شد
رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد تایید شد
رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد تایید شد
رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد تایید شد