مدیرعامل بانک کشاورزی از افزایش منابع این بانک به ۱۰۰۰هزارمیلیارد ریال خبر داد.

افزایش منابع

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، روح‌اله خدارحمی در نشست خبری خود به بهانه هفته دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش منابع بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی ما تامین و تجهیز منابع بدون اتکا به منابع دولتی است.
وی ضمن اشاره به رشد ۴۵درصدی تجهیز منابع در بانک کشاورزی، افزود: در ۵ماهه سال ۹۸ منابع ما به ۹۹۹.۱۲۴ میلیارد رسیده است در حالی که در سال گذشته این رقم حدود ۷۰۰هزار میلیارد ریال بوده است.
خدارحمی با ابراز رضایت از میزان منابع بانک کشاورزی برای تسهیلات دهی به متقاضیان اظهار کرد: سهم منابع ارزان قیمت بانک از ۴۰درصد در سال ۹۷ به ۵۴درصد در سال ۹۸ رسیده است.
وی در رابطه با تسهیلات دهی با نرخ معقول به فعالان بخش کشاورزی گفت: سعی ما بر این است که با تکیه بر منابع فعلی، منابع ارزان قیمت جهت تسهیلات‌دهی مطلوب را افزایش بدهیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه حجم تسهیلاتی که تا پایان تیرماه به متقاضیان داده شده است را ۱۱۸.۹۴۲میلیارد ریال ذکر کرده و گفت: پرداخت تسهیلات بدون محدودیت برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و دامداری یکی از اهداف مهم ما است و بر همین اساس خط اعتباری تعریف کرده‌ایم که سالانه هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اعطا کنیم.
وی درخصوص واگذاری شرکت‌های این بانک در سال ۹۸ نیز اذعان کرد: قرار است شرکت کشت و صنعت کارون از طریق مزایده و شرکت سیمرغ از طریق بورس واگذار شود که هم اکنون نماد شرکت سیمرغ در بورس باز است.
خدارحمی در ادامه این نشست خبری اعلام کرد: امسال ۱۵۸۳۴۸۲فقره بیمه نامه به ارزش ۱۵.۷۷۲ میلیارد ریال برای بیمه محصولات کشاورزی صادر شده است.
وی در خصوص حمایت این بانک از سیلزدگان در روزهای آغازین سال ۹۸ تصریح کرد: ۳۶۲۰فقره تسهیلات به مبلغ ۴۷۱میلیارد ریال به خسارت دیدگان از سیلاب اخیر در کشور تسهیلات داده شده است و ۱۶.۵۰۰میلیارد ریال سود و کارمزد مشتریان خسارت دیده بانک کشاورزی امهال شده است که این مبلغ توسط دولت پرداخت شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی برنامه‌های این بانک در سال ۹۸ را برچند محور افزایش توانمندی در پرداخت تسهیلات، تامین مالی طرح‌های راکد و نیمه‌تمام، حمایت از طرح‌های تولیدی مبتنی بر صادرات، احداث واحدهای مدرن صنعتی، کمک به توسعه روش‌های نوین توسعه آبیاری و… ذکر کرد.
وی با اشاره به نوسان نرخ ارز و مشکلاتی که کشاورزان و دامداران با آن دست به گریبان هستند اظهار کرد: ما آمادگی داریم ۲۰ تا ۴۰ درصد تسهیلات تکمیلی به متقاضیانی که با مشکل افزایش نرخ ارز مواجه شده اند اعطا کنیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=137408
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد
بانک کشاورزی۱۰۰۰هزار میلیاردی شد