رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: کلاهبرداران و سودجویان فرصت‌طلب در ایام خاص سال از جمله اعیاد قربان و غدیر با ارسال پیامک‌های احساسی به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.

به گزارش اخبارپول، سرهنگ احسان آنقی اظهار کرد: یکی از جرائمی که در فضای مجازی باب شده و باعث کلاهبرداری از هم‌وطنان عزیز شده کلاهبرداری پیامکی است به‌عنوان‌مثال به‌تازگی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان و غدیر و با ارسال پیامک به همشهریان به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده و برخی نیز کمک به ساخت مکان‌های مذهبی را بهانه می‌کنند.

وی متذکر شد: عده‌ای از این افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز از روش‌های دیگر برای کلاهبرداری و جلب اعتماد مردم از طریق معرفی شماره پیامکی کرده و پس از جلب اعتماد دارنده گوشی تلفن همراه طی چند مرحله اقدام به انجام نیت مجرمانه خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: عموماً مجرمان و کلاهبرداران فضای مجازی تنها با یک هدف و از طریق ایجاد حفره برای نفوذ به اطلاعات کاربران فعالیت می‌کنند اما شیوه‌هایی که برای خالی کردن حساب‌های شخصی مردم یا سوءاستفاده‌ از آن‌ها دارند، متفاوت است.

آنقی بیان کرد: فضای مجازی در هر شکل ممکن به‌صورت رایانه‌های شخصی و تلفن همراه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مردم نباید تنها به‌صرف یک پیام آن‌هم از سوی افراد ناشناس به آنان اعتماد کرده و مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

وی توضیح داد: بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف شوم خود از طریق خط‌های تلفن فاقد هویت، پیامک‌های بدون نام و نشان اینترنتی یا خط‌های تلفن توریستی استفاده و اقدام به سرقت اطلاعات مردم برای سوءاستفاده‌های بعدی می‌کنند.

این مقام انتظامی در پایان افزود: تمام تلاش کلاه‌برداران پس از برقرار کردن ارتباط با مخاطبان خود، جلب اعتماد آن‌هاست که مردم باید با هوشیاری کامل فریب سودجویان را نخورده و از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش تماس باما کارشناسان پلیس فتا را در جریان این‌چنین کلاهبرداری‌هایی قرار دهند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=136152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مراقب کلاهبردارهای مناسبتی باشید
مراقب کلاهبردارهای مناسبتی باشید
مراقب کلاهبردارهای مناسبتی باشید
مراقب کلاهبردارهای مناسبتی باشید
مراقب کلاهبردارهای مناسبتی باشید