جعفر سبحانی گفت: در صورتی که مجلس شورای اسلامی اصل هر سهم از سهام عدالت را آزاد کند و مشولان بتوانند هر سهم خود را واگذار کنند می‌توانند هر سهم خود را تا ۵ برابر واگذار کنند.

به گزارش اخبارپول، مشاور رئیس سازمان خصوص سازی در گفتگوی اختصاصی با سهام انرژی گفت: در ابتدا مجموعا حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کل سبد سهام عدالت درزمان قیمت گذاری برآورد می شد که این سبد شامل شرکت های بورسی و غیر بورسی است اما حالا ارزش این سبد سهام حدودا به بالای ۱۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی ۵ برابر شده است و این بدان معناست که مشمولان به نسبت هر سهمی که دارند این سهم آن ها ۵ برابر شده است.

وی در ادامه تشریح کرد: مشمولانی هستند که ۴۰۰ ،۶۰۰ و یا یک میلیون تومان سهم دارند این افراد میتوانند هر سهمی که دارند را ۵ برابر کرده و ارزش ان را به دست آورند ضمنا در صورت مصوبه آزادسازی از سوی مجلس می توانند این سهم خود را واگذار کنند. اگر شخصی مثلا یک میلیون تومان سهم دارد این سهم در حال حاضر ۵ میلیون تومان ارزش دارد.

سبحانی تصریح کرد: ما منتظر مصوبه مجلس برای ارائه اصل سهم به مشمولین هستیم و دلیل اینکه اصل سهم را تاکنون به مشمولان ندادیم متظر تصویب مجلس شورای اسلامی هستیم. نزدیک به یک سال و نیم است که دولت مصوبه آزادسازی را به مجلس داده اما هنوز مجلس این را تصویب نکرده است. البته مجلس طی این مدت جلسات متعدد با سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، اتاق تعاون، بورس و دیگر ارگان های مرتبط گذاشته است اما هنوز نتیجه‌ای به عنوان مصوبه بیرون نیامده است تا ما هم بتوانیم اصل سهم را به مشمولان بدهیم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درزمینه میزان سود دریافتی هر ساله مشمولان سهام عدالت اظهار کرد: از سال ۹۵ سود سهام عدالت به مشمولان واریز شده و این سود به تناسب سودآوری شرکت ها هر ساله درصدی هم افزایش داشته است. آنچه که در سال ۹۵ هر سهم ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند این سود در سال ۹۶ به ۱۷۵ هزار تومان واریز شد و قطعا بر مبنای سودآوری شرکت ها این سود در سال ۹۷ هم افزایش خواهد داشت.

وی گفت: همه مشمولین که شماره شبا خود را به ما دادند سود خود را تمام و کمال دریافت کردند. نزدیک۴۲ میلیون نفر شماره شبا دادند و ما این تعداد را سامان دادیم دو سال است که سود تقسیم می کنیم.

سبحانی درباره میزان سود واریزی سال ۹۷ افزود: سود سال ۹۷ به دلیل عدم تشکیل مجامع شرکت ها هنوز مشخص نشده است و با توجه به تداوم مجامع تا پاییز به نظر می رسد تکلیف سود سال ۹۷ تا اواخر پاییز مشخص خواهد شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=134604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارزش هر سهم از سهام عدالت ۵ برابر شد
ارزش هر سهم از سهام عدالت ۵ برابر شد
ارزش هر سهم از سهام عدالت ۵ برابر شد
ارزش هر سهم از سهام عدالت ۵ برابر شد
ارزش هر سهم از سهام عدالت ۵ برابر شد