کد خبر: 134086
دوشنبه 17 تیر 1398 - 15:20
عضو هیئتمدیره بانک توسعه تعاون گفت: نگرش به وصول مطالبات غیرجاری در سیستان و بلوچستان باید اصلاح شده و نظم و انضباط حاکم بر فرایند وصول باید هر چه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش اخبارپول، سید باقر فتاحی در کمیته عالی وصول مطالبات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید دیدگاهمان را در جهت کنترل منابع و مصارف که تعمیم دهنده رویکرد بانک در عرصه خدماترسانی است تغییر دهیم.
وی با اشاره به مسائل پیشروی نظام بانکی، گفت: باید متغیرهای بیرونی را هم در نقد عملکرد رفتاری بانک موردتوجه قرارداد.
عضو هیئتمدیره بانک توسعه تعاون در خصوص مطالبات غیر جاری سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید تلاش و اهتمام لازم را در جهت وصول به هنگام مطالبات سررسید گذشته و معوق در جهت بازگرداندن مجدد منابع به چرخه خدماترسانی معمول داشت.
فتاحی رویکرد همدلانه و دلسوزانه را امری موثر در پیش برد اهداف سیاستهای وصول دانست و دراینباره تأکید کرد: بیشک مطالبات غیر جاری استان با همدلی، اهتمام و جدیت همه بخشها و تقویت ارتباط با نهادهای تصمیم گیر و کارگروههای رفع موانع تولید تعیین تکلیف خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان یادآور شد: تلاشهای صورت گرفته در شعب استان را باید تعمیم داد تا ضمن کنترل منابع و مصارف؛ اقدامهای اثرگذاری را در راستای خدمترسانی بیشتر شعب به کار برد.
عضو هیئتمدیره بانک توسعه تعاون همچنین خاطرنشان کرد: بهتر است تمامی فعالیتهاو اقدامهای کارکنان شعب در راستای وصول مطالبات همراه با نگاه حمایتی باشد.
فتاحی در ادامه تأکید کرد: باید با وصول به هنگام مطالبات معوق، رشد مصارف را بهمنظور رفع نیازها و مشکلات پیش روی تولید به کار برد.
وی با تشریح عملکرد مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان دراینباره افزود: بیگمان باید مقوله مطالبات را از بعد حمایتی موردتوجه ویژه قرارداد، چراکه نگهداشتن چرخه تولید در این استان بهطور حتم در افزایش امید نقش بسزایی خواهد داشت.
مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی اقدامهای قانونی بهمنظور تعیین تکلیف هر چه سریعتر مطالبات غیرجاری استان انجامگرفته است و در آیندهای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر مطالبات غیر جاری در استان خواهیم بود.
محمدعلی محترم در این خصوص تصریح کرد: بهمنظور تعیین تکلیف برخی پروندهها، نیازمند مصوبه و رهنمودهای تکتک اعضای کارگروه عالی وصول مطالبات ستاد بودهایم که بیشک با تصمیمگیریهای صورت گرفته، بهزودی در راستای تحقق دغدغههای عضو هیئتمدیره و راهبردهای تعیینشده اقدامهای اثرگذاری در دستور کار قرار میگیرد.
مدیریت شعب بانک در استان سیستان و بلوچستان با ۹ شعبه و دو باجه خدمات مالی و اعتباری خود را در این استان ارائه میدهد.