رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی ۶ میلیون شماره حساب بانکی مخدوش خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵ میلیون شماره حساب مسدود شد.

مویدی

به گزارش اخبارپول به نقل ازمهر، علی مویدی در نشستی خبری که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: با تلاشی که صورت گرفت در ایام اخیر دیگر شاهد خروج کالاهای اساسی از کشو نبوده‌ایم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مبارزه با قاچاق پوشاک، بیان کرد: سال پیش واردات پوشاک ممنوع بود و شاهد ارتقای تولید پوشاک در کشور بودیم و امروز برند تولیدات به صورتی شده است که تمایل به قاچاق کاهش یافته است.

وی متذکر شد: از ورود کالاهای تولید شده در کشور جلوگیری کنیم، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

مویدی به رجیستری تلفن همراه اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه شاهد رجیستری تلفن همراه بود. اگرچه مافیا کارشکنی‌های زیادی کرد اما در این مسیر گام‌های خوبی برداشتیم و امروز شاهد برقرار بودن ارتباط گمرک و ناجا در جهت احقاق حق دولت هستیم و راه را برای قاچاقچیان بستیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین با اشاره به شفاف سازی فرایند تجارت و اقتصاد کشور، عنوان کرد: در سال ۹۲ شاهد ۶ میلیون شماره حساب مخدوش در کشور وجود داشت که در بحث پولشویی و قاچاق فعال بودند؛ در طی این سال‌ها تلاش شد و بیش از ۲ میلیون شماره حساب را شناسایی و مسدود کردیم. امروز شماره حسابی نداریم که مربوط به فردی باشد که مظنون است.

این مقام مسئول مطرح کرد: همچنین بیش از ۳ میلیون شماره حساب برای افراد حقوقی بود که بیش از ۲ میلیون شماره حساب مسدود و ۷۰۰ هزار شماره هم پالایش و در اینده نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.

مویدی ادامه داد: از سویی دیگر حساب‌های بانکی فاقد شماره فراگیر اتباع بیگانه که با تخلف بانک‌ها و افراد باز شده بودند به میزان ۵۸۲ هزار عدد بود که همه مسدود و کمتر از ۱۰ هزار فقط مانده است.

وی افزود: در این راستا دستگیری هم داشتیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=133839
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۵ میلیون شماره حساب بانکی متخلف مسدود شد
۵ میلیون شماره حساب بانکی متخلف مسدود شد
۵ میلیون شماره حساب بانکی متخلف مسدود شد
۵ میلیون شماره حساب بانکی متخلف مسدود شد
۵ میلیون شماره حساب بانکی متخلف مسدود شد