رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه به علت اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ۶ هزار میلیارد تومان سهم سلامت تأمین نشد گفت: نباید بگذاریم بیمه‌های درمانی ورشکسته شوند اما این بیمه‌ها همین الان هم ورشکسته هستند.

به گزارش پول پرس، ان گونه که فارس نوشته، عبدالرضا عزیزی گفت: در برخی بیماری‌های خاص قیمت یک آمپول ۵ میلیون تومان است در حالی که می‌توان داروهای گیاهی را جایگزین برخی هزینه‌های بالا کرد. امیدواریم در سالهای آینده داروهای گیاهی پرمصرف جزو حمایت‌های بیمه‌ای قرار گیرند.

وی افزود: در آینده اگر متخصصان طب سنتی فعالیت خود را بیشتر کنند سازمان‌های بیمه هم فرآیندهای بهتری خواهند داشت و در آینده می‌توان برخی داروهای گیاهی را جزو اقلام بیمه‌ای قرار داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروی بیماران خاص از سوی بیمه‌ها گفت: نباید کاری کنیم که صنعت بیمه ورشکسته شود چرا که هم اکنون هم ورشکسته هستند.

عزیزی افزود: باید ضمن توجه به مردم که دچار هزینه‌های کمرشکن دارو هستند کاری کنیم تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمان را بیمه‌ها پرداخت کنند.

وی گفت: سال گذشته مجلس ۶ هزار میلیارد تومان به عنوان سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفت اما با عدم اجرای دومین مرحله آن تأمین اعتبار نشد. عزیزی گفت: باید کاری کرد که بیمه‌ها ورشکسته نشوند و هزینه‌های کمرشکن درمانی هم کاهش یابد، بهترین راهکار این است که مجلس در بودجه سالانه اعتباری را به این منظور در نظر بگیرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13279
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه‌های درمانی کشور ورشکسته هستند!
بیمه‌های درمانی کشور ورشکسته هستند!
بیمه‌های درمانی کشور ورشکسته هستند!
بیمه‌های درمانی کشور ورشکسته هستند!
بیمه‌های درمانی کشور ورشکسته هستند!