اخبارپول- مریم ابونیا: برای اکثر حقوق‌بگیران روزهای پایانی ماه، سخت و طاقت‌فرسا است به خصوص با وضعیت فعلی هزینه‌ها در کلانشهرهایی مانند تهران

پول خرج کردن

اختصاصی اخبارپول- به نظر شما آیا می ‌تواند بین پول خرج کردن و سطح تحصیلی افراد رابطه‌ای باشد؟ آیا پس‌انداز افراد به جز رابطه با نگرش آنها به سطح تحصیلات آنها هم بستگی دارد؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

مایکل نورتون در کتاب علم خرج کردن هوشمندانه می‌نویسد: پس‌انداز کردن پول کار خیلی سختی است چرا که باید از خرید خیلی چیزها صرف نظر کنید. در مقابل خرج کردن پول کاری فوق‌العاده لذت‌بخش است و به اعتقاد بسیاری از مردم سراسر دنیا، خریدن چیزهای مختلف انسان را شادتر می‌کند.

وی معتقد است مردم بیشتر ترجیح می‌دهند پول خود را صرف کالاهای مادی کرده، مثلا یک تلوزیون مدل جدید بخرند. اما واقعیت این است که به زودی این مدل قدیمی می‌شود و مدل‌های جدیدتر با امکانات بیشتر به بازار می‌آیند. هرچند ممکن است افراد بگویند مثلا خریدن تلویزیون خوب است چون در نهایت برایشان باقی مانده و پولشان هدر نرفته است.

اما در اینجاست که افراد به دام مصرف‌گرایی می‌افتند و مدام آرزوی داشتن کالاهای مادی جدیدتر را دارند. به عقیده نورتون، ما هرگز به خاطره خرید یک کالای مادی فکر نمی‌کنیم اما اگر پولمان به جای افتادن در چرخه مصرف‌گرایی، به سفر اختصاص دهیم مدت‌های مدیدی تجربه و خاطرات خوب را با خود خواهیم داشت.

پس بهتر است قبل از اینکه کیف‌پول‌مان را برای خریدن چیزی از جیب خارج کنیم، از خودمان بپرسیم آیا با خریدن این کالا برای خودم شادی می‌خرم؟ و اگر اینطور نیست، آنرا در راهی خرج کنم که برای من آرامش و شادی به ارمغان بیاورد.

رابطه پول خرج کردن و سطح تحصیلی افراد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها پول خود را بر اساس سطح تحصیلات خود خرج می‌کنند.

به گزارش اخبارپول به نقل از foxbusiness، یک شرکت رسانه‌ای، درجریان یک تحقیق سطح تحصیلات آمریکایی‌ها را به چهار گروه تقسیم کرد. پایین دیپلم، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا .

سطح اول، پایین‌تر از دیپلم، متوسط درآمد خانوار در حدود ۱۷،۹۷۹ دلار درآمد دارند. طبق این تحقیقات، افرادی که دبیرستان را به پایان نرسانده‌اند، حدود ۹۸.۵ درصد پول خود را خرج می‌کنند که بیشتر آن صرف هزینه‌های مسکن (۲۳.۵ درصد)، غذا (۱۲.۳ درصد)، گاز و بیمه (۸.۲ درصد) می‌شود.

در سطح دوم، کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند، در حدود ۲۹،۳۳۰ دلار درآمد دارند. این گروه حدود ۸۷.۳ درصد از درآمد خود را خرج می‌کنند و بیشتر آن برای مسکن (۲۱.۷ درصد)، بیمه (۱۰ درصد) و وسایل نقلیه (۷ درصد) استفاده می شود. پس‌انداز این خانوارها نیز در سال حدود ۳،۱۱۳ دلار تخمین زده می‌شود.

درسطح سوم، آمریکایی‌هایی که دارای مدرک لیسانس هستند، در حدود ۸۱،۶۲۹ دلار درآمد کسب می‌کنند. که حدود ۶۸.۶ درصد درآمد آنها صرف امور روزمره زندگی می‌شود. یعنی مسکن ۲۲.۴ درصد و هزینه‌های خانوار هم ۷.۹ درصد می‌شود. این خانواده‌ها حدود ۱۶.۶ درصد از درآمد خود را پس‌انداز می کنند.

اما دسته چهارم یعنی کسانی که تحصیلات عالیه دارند و حقوق و دستمزد سالانه آنها حدود ۱۱۶،۰۱۸ دلار در سال است، حدود ۶۲.۹ درصد خرج می‌کنند و باقی آن پس‌انداز می‌شود. مخارج آنها نیز شامل به مسکن (۲۳.۲ درصد)، هزینه های خانوار (۸.۴ درصد) و گاز و بیمه (۷.۲ درصد) است.

البته این رقم درآمد بدون درنظرگرفتن درآمدهای اجتماعی و هزینه‌های آن است. مثلا دسته اول یعنی کسانی که دبیرستان را به پایان نرسانده‌اند ۷۵۰۳ دلار از تامین اجتماعی بدست می‌آورند.

بنابراین می‌بینیم سطح آگاهی افراد کمک زیادی به درست خرج کردن و داشتن یک پس‌انداز متناسب با درآمد می‌شود.

نکته آخر: سعی کنید یک اقتصاددان خانگی باشید

کسانی که مایل به مدیریت اقتصادی خانه هستند می‌توانند پول بیشتری را با تصمیمات آگاهانه پس‌انداز کنند. منظور از اقتصاددان خانگی این است که بدانید پول خرج کردن چطور باید باشد مثلا بدانید چه چیز را از کجا بخرید و چگونه بخرید تا بتوانید پس‌انداز کنید. این پول‌های اندک می‌تواند به سرعت منجر به ارقام بزرگ شود.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132655
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پول خرج کردن چقدر به مدرک تحصیلی افراد ربط دارد؟
پول خرج کردن چقدر به مدرک تحصیلی افراد ربط دارد؟
پول خرج کردن چقدر به مدرک تحصیلی افراد ربط دارد؟
پول خرج کردن چقدر به مدرک تحصیلی افراد ربط دارد؟
پول خرج کردن چقدر به مدرک تحصیلی افراد ربط دارد؟