رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش رئیس کل بانک مرکزی قرار است سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی ۲۰درصد افزایش یابد.

وضعیت بازار مسکن

به گزارش اخبارپول به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی روز (سه شنبه، ۷خردادماه) با وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی، مدیرعامل بانک مسکن، معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با محوریت بررسی وضعیت بازار مسکن بحث و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: با تلاش رئیس بانک مرکزی قرار است افزایش ۲۰ درصدی سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی را داشته باشیم و می‌طلبد رسانه ها و صدا وسیما بر روی تصمیمات جدید دستگاه ها برای بازار مسکن مانور بیشتری دهند تا اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس مجلس پس از حضور در این نشست با بیان اینکه موضوع مسکن از مسائلی است که اغلب مردم با آن درگیر هستند، بیان کرد: جوانان و زوجین به مسکن نیاز جدی دارند و براساس برآورد مسئولان سالانه به میلیون مسکن نیاز داریم که بخشی از نیاز مربوط به روستاها است و بخشی شهرها است.

وی ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد در مواردی که برای روستاها زمینه نیاز مسکن وجود دارد و شرایط اقتضا می کند به افراد تسهیلات بیشتری داده شود تا بتوانند مسکن تهیه کنند و یا بافت روستا توسعه یابد البته نیاز است بنیاد مسکن طرحی را سریع‌تر تدوین کند تا با افزایش جمعیت روستاها مشکل مسکن نداشته باشیم.

لاریجانی یادآور شد: همچنین برای شهرهای کوچک و متوسط اگر دولت در داخل شهرها زمینی دارد که بتواند در اختیار سازندگان قرار دهد با هدف اینکه زمین را از حالت بورس بازی خارج کنیم و قیمت مسکن را کاهش دهیم را باید در اولویت قرار داد و یا تسهیلاتی که شهرهای کوچک اقتضا می‌کند و باید برای زوجین تازه ازدواج کرده تسهیلاتی فراهم شود تا قیمت مسکن برای آن ها ارزان تمام شود و نسبت به ساخت خانه اقدام کنند تا قیمت بالای زمین فشاری به آنها وارد نکند.

رئیس قوه مقننه افزود: در شهرهای بزرگ به صورت شهرک‌های اقماری این کار انجام می شود و از نکات مطروحه در نشست امروز این بود که شورای پول و اعتبار، سهم وام مسکن را برای شهرهای بزرگ، متوسط و روستاها افزایش داد و این گام بسیار مثبتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی تلاش کرد سهم کلی تسهیلات بانکی را برای بخش مسکن به حدود ۲۰ درصد برساند که کمک بزرگی به افزایش ظرفیت سازندگان است، گفت: همچنین در نشست امروز مقرر شد کمیسیون عمران مجموعه بحث‌های امروز در مورد مسکن روستایی و شهری را پیگیری کند تا به نتیجه برسد و به طور قطع تحقق این برنامه ها تاکیداتی که مقام معظم رهبری اخیرا در مورد فعال شدن بخش ساختمان داشتند را اجرایی می کند.

وی ابراز کرد: البته تاکید می کنیم که رادیو، تلویزیون و رسانه ها باید بر روی این تصمیمات جدید دستگاه ها در حوزه مسکن مانور بیشتری دهند تا جوانان و مردم در روستاها و شهرها اطلاعات مناسب را کسب تا بتوانند از ظرفیت ها استفاده کنند.

لاریجانی افزود: اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون چه در سطح ملی و استانی باید افزایش یابد تا مردم چه در روستاها و شهرها اطلاعات لازم را داشته باشند و از بستر فراهم شده به خوبی استفاده کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132036
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تلاش بانک مرکزی برای افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی
تلاش بانک مرکزی برای افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی
تلاش بانک مرکزی برای افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی
تلاش بانک مرکزی برای افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی
تلاش بانک مرکزی برای افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی