لیلا اکبرپور*: علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد ابراهیم امین را به عنوان رییس کل بیمه مرکزی ایران به هیات دولت معرفی خواهد کرد.

امین در این خصوص گفته است «با توجه به اینکه آقای طیب‌نیا بر پذیرش این سمت تاکید داشته و تکلیف کردند، بنده این مسوولیت را پذیرفتم». امتناع عبدالناصرهمتی از پذیرفتن سمت رییس کلی بیمه مرکزی و تاکید محمد ابراهیم امین برتکلیف وزیراقتصاد نشان می‌دهد چالش‌های پیش روی این نهاد بیمه‌ای کمتر از دیگر نهادهای اقتصادی نیست، به طوری که چهره‌های با تجربه برای پذیرفتن مسوولیت با تردیدهای زیادی روبه‌رو هستند. آمدن رییس کل جدید بیمه مرکزی از پیکره خود صنعت بیمه از یکسو و همفکری و نزدیکی او با وزیر امور اقتصادی و دارایی از سوی دیگر می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برای صنعت بیمه رقم بزند. یکی از شرایط مورد انتظار در انتقادهای گذشته محمد ابراهیم امین به عنوان مدیرعامل بیمه البرز از بیمه مرکزی ریشه دارد.
رییس کل جدید در دوران قبلی همواره با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی خواستار اصلاح نحوه نظارت این نهاد و استقرار نظام نظارت مالی، اصلاح تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه، کاهش میزان واگذاری‌های اتکایی اجباری و حمایت از شبکه فروش بود. اگر ورود شرکت‌های بیمه خصوصی، واگذاری سه شرکت بیمه دولتی، حذف نظام تعرفه و حرکت بیمه مرکزی به سوی نظارت مالی و آغاز کاهش واگذاری‌های اتکایی– اجباری را از مهم ترین اصلاحات ساختاری صنعت بیمه کشور در دوران رییسان قبلی بیمه مرکزی بدانیم، بدون تردید «بازنگری درترکیب شورای عالی بیمه» موضوعی است که طی این سال‌ها به آن توجه نشده است.اشکالی که از دید متخصصان بیمه موجب شده بسیاری از چالش‌های این صنعت از زاویه تصمیم‌ها و اقدام‌های همین شورا پدید آید. از این رو فعالان صنعت بیمه به رییس کل جدید پیشنهاد می‌دهند بهتراست اولویت برنامه‌های خود را در مقام رییس کل جدید بیمه و رییس شورای عالی بیمه، بازنگری در ترکیب شورای عالی بیمه قرار دهد. شورایی که قلب صنعت بیمه به حساب می‌آید و بیمه مرکزی برای هر اقدامی ناگزیر به اخذ مصوبه از این نهاد است.
منبع: دنیای اقتصاد


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13197
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

امین، امین بیمه بماند
امین، امین بیمه بماند
امین، امین بیمه بماند
امین، امین بیمه بماند
امین، امین بیمه بماند