نوبخت گفت: منابع ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی قانون بودجه ۹۲ دست نیافتنی است، مبنای این اظهار نظر هم عملکرد بودجه در سال ۹۱ و ۵ ماهه نخست امسال است. از آنجا که دولت تدبیر و امید شفاف کردن و واقعی نمودن بودجه را مورد تاکید خود دارد اصلاحیه قانون بودجه ۹۲ را به تصویب رساند که انشاءالله برای صبح روز سه شنبه با قید دو فوریت به مجلس تقدیم می شود.

به گزارش پول پرس به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیات وزیران گفت: جلسه امروز وزرا برای رسیدگی به سه موضوع تشکیل شد، در ابتدای جلسه رئیس جمهور از رهنمودهای رهبری که در جلسه مشترک وزرا با ایشان داشتیم مطرح شد قدرانی کردند و مقرر شد همه دستگاههای اجرایی از جهت اجرا کردن رهنمودهای رهبری در نخستین جلسه دولت تدبیر و امید اقدام کنند و نحوه اجرا و چگونگی اجرا کردن این رهنمود ها را عملیاتی کنند

نوبخت افزود: بعد از آن مسئله اصلاح اساسنامه قانون هدفمندی یارانه ها مطرح شد، در ماده ۱۵ این قانون تصریح شده که باید مجمع عمومی سازمان هدفمندی متشکل از ۸ عضو کابینه که ۷ وزیر و یک معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است تشکیل شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: این اساسنامه به ویژه در ماده ۸ ، ۱۶ نفر را مشخص کرده بود و رئیس جمهور را به عنوان رئیس آن و نائب رئیس این مجمع را معاون رئیس جمهور مشخص کرد اما مجلس به دلیل مغایر بودن آن با ماده ۸ اساسنامه به این اساسنامه اشکال گرفت البته دولت بر اساس اساسنامه خود اقدام کرده .

نوبخت ادامه داد: بر این اساس این اصلاحیه اساسنامه با آنچه در ماده ۱۵ قانون هدفمندی یارانه ها تصریح شده بود منطبق شد و از طرفی دیگر ریاست مجمع و نائب رئیس معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور انتخاب شد. بنابراین سازمان هدفمندی یارانه ها زیر نظر معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور قرار گفت.

سخنگوی دولت تدبیر و امید افزود: موضوع دیگر جلسه هیات وزیران اصلاح قانون بودجه ۹۲ بود.

نوبخت گفت: در جلسه گذشته گفتیم که منابع ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی قانون بودجه ۹۲ دست نیافتنی است، مبنای این اظهار نظر هم عملکرد بودجه در سال ۹۱ و ۵ ماهه نخست امسال است.

وی افزود: از آنجا که دولت تدبیر و امید شفاف کردن  و واقعی نمودن بودجه را مورد تاکید خود دارد اصلاحیه قانون بودجه ۹۲ را به تصویب رساند که انشاءالله برای صبح روز سه شنبه با قید دو فوریت به مجلس تقدیم می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13087
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اصلاحیه بودجه ۹۲؛ سه شنبه در مجلس
اصلاحیه بودجه ۹۲؛ سه شنبه در مجلس
اصلاحیه بودجه ۹۲؛ سه شنبه در مجلس
اصلاحیه بودجه ۹۲؛ سه شنبه در مجلس
اصلاحیه بودجه ۹۲؛ سه شنبه در مجلس