مصداق برقراری ارتباط دوسویه بین مخلوق و خالق، نماز است و بر همین اساس نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است.

تجلی‌گاه‌های نماز

به گزارش اخبارپول، سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت صبح امروز در گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان مطلب فوق اظهار کرد: تمام نظام هستی به‌صورت یکپارچه تجلی حق است و بر همین اساس یکی از تجلی‌گاه‌های نماز و حتی مرتبه اعلای آن ظهور مراتب مختلف از غیرت است که به‌صورت غیرت عاشق، غیرت معشوق و غیرت عشق متجلی می‌شود.

وی ضمن اشاره به تأثیر فوق‌العاده ابعاد وجودی نماز در این رابطه گفت: صرف‌نظر از تأثیر شگرف نماز بر بعد انسانی، تأثیر آن را می‌توان به‌عنوان یک تحفه الهی در اخلاق عمومی جامعه و اخلاق حرفه‌ای کسب‌وکار جستجو کرد.

معادی تأثیرگذاری بر اخلاق عمومی و اخلاق حرفه‌ای را یکی از آثار و برکات نماز خواند و در ادامه بیان کرد: تقویت حوزه مسئولیت اجتماعی ازجمله نتایج مهم نماز به شمار می‌آید.

مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت با تأکید بر شأن معنوی و منزلت والای روحانیت در این خصوص توضیح داد: روحانیت با بهره‌گیری از علوم و معارف دینی و قرآنی و در سایه ولایت و اکتساب از ذخایر و سنت نبوی و علوی می‌توانند منشأ اخلاق، تقوا، تدبیر، عقلانیت و راهبری جوانان و کارکنان سازمان‌ها باشند.

وی ایجاد غیرت آفرینی در جامعه، تحبیب قلوب، اهتمام به گسترش هر چه بیشتر اخلاق عمومی و حتی اخلاق حرفه‌ای و همچنین حرکت در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی را در زمره مأموریت‌های مهم و بی‌بدیل ائمه جماعات و روحانیت دینی در سازمان و جوامع سازمانی قلمداد کرد و در ادامه افزود: ازآنجاکه روحانیت دینی نقش راهبری در بطن و متن جوامع سازمانی را بر عهده‌دارند، بر همین اساس نقش ویژه‌ای در کمک به شکل‌گیری کارکنان کیفی به‌عنوان یک مزیت رقابتی در کارایی، اثربخشی، بهره‌وری و رضایتمندی مردم خواهند داشت.

قابل ذکر است بانک توسعه تعاون برای دومین بار میزبانی گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشته است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=127539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است