رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین در حاشیه رونمایی از پلت فرم ایران زمین بوم در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بیان کرد: ایران زمین بوم در حقیقت یک اکوسیستم برای توسعه بانکداری دیجیتال است.

به گزارش اخبارپول، احمدرضا ایرجی زاده با اشاره به نقشی که پلت فرم ایران زمین بوم می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است. پیش از این تجربه مشتری توسط خود بانکها توسعه داده می شد، اما در حال حاضر این امر توسط فین تک‌ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند انجام می‌شود.

وی توضیح داد: این شرکت‌ها خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کنند که ممکن است بانکها با توجه به محدودیتهای ساختاری، نتوانند به آن حوزه ورود پیدا کنند و یا این موضوع برای بانکها مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری باشد که انجام آن برای بانک به صرفه نباشد. اما شرکتهای کوچک این امکان را دارند تا با شناخت بازار و خواسته مشتریان در محدوده فعالیت خودشان، با ارائه خدمات خلاقانه موجبات بهبود تجربه مشتریان را در آن حوزه فراهم کنند.

رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین در خصوص نقش پلتفرم ایران زمین بوم در ارتباط مشتریان با شرکتهایی که در حوزه های مختلف مالی، بیمه‌ای و خدماتی فعالیت دارند اذعان کرد: در سالهای اخیر در بانکداری باز فقط متدهای بانکی با تصدیق هویت در زمان تراکنش، مانند: کارت به کارت و گرفتن موجودی و صورتحساب کارت مطرح بود و به دلیل موانع موجود معمولا همه خدمات بانکی به طور کامل در اختیار عموم فین تک ها قرار نمی گرفت. در ضمن بانکها به دلیل حفظ امنیت مشتریان نمی‌توانستند متدهایی همچون تصدیق هویت مشتری را در اختیار فین تک ها قرار دهند و تصدیق هویت را به آنها بسپارند.

ایرجی زاده ادامه داد: خوشبختانه در ایران زمین بوم با وجود سیستم احراز هویت مرکزی این امکان وجود دارد که مشتری را در سرورهای بانک به صورت دیجیتال تصدیق هویت کنیم و بعد اجازه استفاده از خدمات بانکی را برای مشتری از طریق نرم افزار فین تک صادر کنیم.

وی در انتها افزود: اگر بخواهم بطور خلاصه بگویم IZBoom یک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین تک ها و بانک ها را به هم متصل می کند؛ فین تک ها نرم افزارهای خود را با استفاده از API هایی که اجازه استفاده از آنها را از بانک دریافت کرده اند، توسعه داده و پس از تست های دقیق و اخذ گواهینامه از ایران زمین، در فروشگاه نرم افزارهای کاربردی بوم قرار می دهند. مشتریان بانک ها می توانند از این نرم افزارها برای رفع نیازهای بانکی و مالی خود استفاده کنند و بدین ترتیب تجربه مشتری بدون دخالت بانک ازسوی فین تک ها گسترش پیدا خواهد کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=126944
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است
بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است
بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است
بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است
بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است