طبق این مصوبه شماره ۱۵۲۲۲۷ هیئت وزیران، مقرر شده سازمان حج و زیارت موظف باشد معادل ریالی مبلغ مذکور با احتساب هر دلار، ۷ هزار تومان را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند.

به گزارش اخبارپول، یکی از موضوعات مهمی که طی روزهای اخیر مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفته، برگزاری حج تمتع در سال آینده است که به علت افزایش ناگهانی قیمت ارز، منتظران اعزام به این سفر مهم را نگران کرده چراکه علاوه بر جهش قیمتی، تعداد افراد حاضر در صف اعزام نیز به چند میلیون نفر رسیده است.

در جدیدترین اظهارنظرها، رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هزینه‌های ثابت حج تمتع برای هر نفر بین۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار تمام می‌شود، اظهارکرد: تمام تلاش دولت و کارگزاران حج این است که افزایش قیمت را حتی‌الامکان برای متقاضیان کاهش دهیم.

دستور دولت برای پرداخت 300 میلیون دلار برای حج تمتع سال آینده/ هر دلار: 7 هزار تومان +سند

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های مفصلی را با دولت، شخص رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور انجام دادیم تا ارز ارزانتری برای حجاج فراهم آوریم، افزود: اگر بنا باشد حج ۹۸ با ارز نیمایی تامین شود قطعا افزایش بیش از دو برابری نسبت به حج گذشته خواهد داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته تقریبا افزایش قیمت اینگونه‌ای مهار شده است و امیدواریم با قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان هزینه‌های حج سال آینده را انجام دهیم.

اما بررسی های صبحانه نشان می دهد موضوع اختصاص ارز نیمایی برای حج سال آینده صحت داشته و هیئت وزیران در جلسه ۱۴ بهمن‌ماه خود که در همان روز توسط معاون اول رییس جمهور نیز ابلاغ شده، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از طریق سامانه نیما برای تامین هزینه های برگزاری حج تمتع سال آینده در اختیار سازمان حج و زیارت قرار داده است.

بر اساس این مصوبه شماره ۱۵۲۲۲۷ هیئت وزیران، مقرر شده سازمان حج و زیارت موظف باشد معادل ریالی مبلغ مذکور با احتساب هر دلار، ۷ هزار تومان را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند.

به گزارش صبحانه، این اقدام قابل تحسین دولت کمک خواهد کرد میلیون ها نفر از شهروندان کشورمان که نگران هزینه های سفر به خانه خدا بودند، بتوانند با آسودگی و آرامش بیشتری، در این گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان شرکت کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=126240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دستور دولت برای پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار برای حج تمتع سال۹۸
دستور دولت برای پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار برای حج تمتع سال۹۸
دستور دولت برای پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار برای حج تمتع سال۹۸
دستور دولت برای پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار برای حج تمتع سال۹۸
دستور دولت برای پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار برای حج تمتع سال۹۸