با تصمیم دولت تدبیر و امید و در راستای انحلال کارگروه‌های ویژه اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد، کمیته ویژه پنج‌نفره ارزی دولت دهم منحل می‌شود. 

به گزارش پول پرس به نقل از مهر، هیات وزیران  به ریاست حسن روحانی در جلسه یکشنبه هفته جاری خود با بررسی کارگروه‌های ویژه ایجادشده در دولت‌های قبلی و اختیارات تفویض‌شده از سوی هیات دولت به آنها، برای اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به لغو آنها اقدام کرد.
بر اساس این تصمیم هیات وزیران، در نظر دارد با سرعت عمل و فعالیت بیشتر، راسا نسبت به اتخاذ همه تصمیمات به‌طور متمرکز و سنجیده و هماهنگ اقدام تا از این طریق از اتخاذ تصمیمات بخشی و ناهماهنگ اجتناب کند.
در این راستا، یکی از کارگروه‌های ویژه اقتصادی دولت دهم، کمیته ویژه پنج‌نفره ارزی بود که در زمستان سال ۹۰ و پس از آشفتگی بازار ارز تشکیل شد. بر همین اساس، کمیته ویژه ارزی نه به ریاست رییس کل بانک مرکزی، بلکه به ریاست وزیر اقتصاد دولت دهم و عضویت وزرای اطلاعات، صنعت، کشور و رییس کل بانک مرکزی تشکیل شد تا این بازار را سروسامان دهد.
کمیته ارزی پنج‌نفره که در ابتدا قرار بود موقتی و تنها برای خروج بازار ارز از آشفتگی باشد، در ادامه همچنان فعال باقی ماند؛ کمیته‌ای که موازی‌کاری محض با بانک مرکزی داشت و استقلال این بانک را تحت تاثیر قرار داد و تصمیمات و دستورات کمیته پنج‌نفره، بعدها برای بانک مرکزی دردسرساز شد.
دو تصمیم جنجال‌ساز کمیته پنج‌نفره ارزی از سال ۹۰ تاکنون «برداشت از حساب بانک‌ها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی» و «اخذ مابه‌التفاوت نرخ ارز از دریافت‌کنندگان تسهیلات حساب ذخیره ارزی» بود که حالا با انحلال این کمیته، باید منتظر ماند و دید سرانجام این دو مصوبه در دولت یازدهم چه خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=12610
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

انحلال کمیته ۵نفره ارزی
انحلال کمیته ۵نفره ارزی
انحلال کمیته ۵نفره ارزی
انحلال کمیته ۵نفره ارزی
انحلال کمیته ۵نفره ارزی