جزییات معاملات بورس در یک‌ماه اخیر نشان می‌دهد که شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد و ارزش بازار با ۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال افزایش مواجه شده که نشان می دهد نوسان‌های آذر تالار شیشه‌ای مهار شد.

به گزارش اخبارپول، آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران درباره معاملات تالار شیشه ای در دی ماه ۹۷ مشخص کرد، دفعات معاملات سهام در مقایسه با پایان آذر ۹۷ با ۴۸ درصد افزایش مواجه شده و از ۲.۳۱۴ هزار دفعه به ۳.۴۳۳ هزار دفعه افزون شد.

در همین حال شاخص بورس در دی ماه ۹۷ در مقایسه با آذر ۹۷، به میزان ۹.۴۹۲ واحد برابر با ۶ درصد افزایش یافت و از ۱۵۶.۰۸۳ واحد به ۱۶۵.۵۷۵ واحد رسید.

بر همین اساس، ارزش بازار در دی ماه ۹۷ در مقایسه با آذر ۹۷ به میزان ۳۴۹.۲۴۵ میلیارد ریال برابر با ۵.۹ درصد افزایش یافت و از ۵.۹۲۴.۳۴۷ میلیارد ریال به ۶.۲۷۳.۵۹۳ میلیارد ریال رسید.

از سویی دیگر، گردش معاملات از ابتدای سال تا دی ماه ۹۷، به رقم ۲۲.۸۰ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات هفته منتهی به ۳ بهمن ماه ۹۷ شاخص کل با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۶۲.۹۴۱ واحد رسید.

بازار اول و دوم

علاوه بر این شاخص بازار اول با ۱.۵۲۸ واحد کاهش به ۱۲۱.۴۲۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۷.۳۴۰ واحد کاهش عدد ۳۱۷.۹۵۷ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول با یک درصد و شاخص بازار دوم با ۲ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شد.

ارزش کل معاملات

همچنین این در ۵ روز کاری هفته اول دی ماه ۹۷، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۷.۷۰۲ میلیارد ریال افزایش یافت، که نسبت به هفته قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است. در ضمن تعداد ۱۰.۲۸۵ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۷۵۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که ۲۶ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که تعداد ۹۸ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۶۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و با ۲۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

بازار بدهی

این گزارش حاکی است، در بازار بدهی ۹۰۰ هزار برگه به ارزش ۸۶۲ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین طی ۲۲ روز کاری دی ماه ۹۷، ارزش معاملات در مقایسه با پایان آذر۹۷، به میزان ۳۴ درصد افزایش یافت و از ۱۱۱.۳۲۰ میلیارد ریال به ۱۴۹.۳۰۴ میلیارد ریال رسید و حجم سهام معامله شده از ۲۸.۲۹۰ میلیون سهم به ۵۵.۹۵۹ میلیون سهم معادل ۹۸ درصد افزایش یافت.

به این ترتیب، از ابتدای سال تاپایان دی ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۴۲۱.۴۴۵ میلیون سهم و ۱۵۱.۵۱۶۷ میلیارد ریال بوده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=125327
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نوسان‌های شدید بازار سهام مهار شد
نوسان‌های شدید بازار سهام مهار شد
نوسان‌های شدید بازار سهام مهار شد
نوسان‌های شدید بازار سهام مهار شد
نوسان‌های شدید بازار سهام مهار شد