اخبارپول- موضوع توزیع رفاه‌کارت دانشجویی سال‌هاست که مطرح شده اما هنوز دریافت آن به عمر تحصیل هیچ دانشجویی قد نداده است.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، از سال ۹۳ که دولت دهم موضوع رفاه کارت دانشجویی را مطرح کرده تا کنون، هرسال وعده توزیع کارت تا مهرماه همان داده است. حتی کار تاجایی پیش رفته که از سال ۹۵ رسما اعلام می شود که تا چند روز آینده این کارت در دست دانشجوها خواهد بود.

از وزیر علوم گرفته معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها همه‌و همه وعده توزیع کار تا چند روز و ماه دیگر می دهند اما تا کنون به دانشجویان هیچ کارتی داده نشده است.

طبق آمار خرداد سال ۹۷، در ایران ۲۵۶۹ دانشگاه در کشور وجود دارد که از این میان تعداد ۵۳۰ واحد سهم دانشگاه آزاد بوده، ۳۰۹ موسسه غیرانتفاعی، ۱۷۰ مرکز فنی حرفه ای، ۴۶۶ مرکز پیام نور، ۹۵۳ واحد علمی کاربردی و ۱۴۱ دانشگاه دولتی( وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در ۳۱ استان کشور ثبت شده است.

بر همین اساس، تعداد ۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۰ دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۶۹ نفر زن و ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۱۵۱ دانشجو مرد هستند و همچنین از کل جمعیت دانشجویی کشور، تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۷۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی،‌ ۳۳۹ هزار و ۳۲۵ دانشجو در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، ۱۹۷ هزار و ۳۰۵ دانشجو در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، ۴۷۳ هزار و ۷۹۸ دانشجو در دانشگاه علمی – کاربردی، ‌۵۴۶ هزار و ۸۸۶ نفر در دانشگاه پیام نور و ۶۸۷ هزار و ۳۶ دانشجو در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول تحصیل هستند.(ایسنا ۹ خرداد ۹۷)

حال که نزدیک به ۴ میلیون دانشجو با وعده های مسئولین وزارت علوم چند سالی را سر کرده و برخی از کسانی که قرار بود از این خدمات استفاده کنند، فارغ التحصیل شدند یا در حال اتمام درصد و در حال خروج از دانشگاه و ورود به محیط کار هستند، نکته جالب تر کم و زیاد شدن خدماتی است که قرار است به دانشجوها ارائه کنند است.

سال گذشته ، وزیر علوم اعلام کرده است که ۳۷ نوع خدمت شامل خدمات رفاهی،ورزشی،فرهنگی، تخفیفات دانشجویی،سفر، ویزا کارت،حمل و نقل عمومی و … با رفاه کارت به دانشجو ها ارائه خواهد شد. امسال از سوی رییس صندوق رفاه دانشجویان ۲۶ نوع خدمات اعلام شد که ارائه می شود(ایلنا ۱۹ دی۹۷)

به نام دانشجو به کام مدیران

بنا بر آمارهایی که وزیر علوم مطرح کرده، ایران بالاترین رتبه علمی در سال ۲۰۱۶ را دربین ۲۵ کشوری که بیشترین رشد علمی دنیا را دارند کسب کرده‌ و درصد رشد علمی کشور ما در چند سال گذشته ۱۶.۷ درصد و بالاترین رتبه در سطح جهان بوده‌است.

همچنین رتبه نوآوری کشور نیز در چند سال گذشته با ۵۵ رتبه ارتقا به رتبه ۷۸ رسید که این بیانگر تبدیل دانش به ثروت و تولید محصولات کاربردی از دانش کسب شده است.

از دیگر سو نکته‌ای که باید در نظر داشت اینکه ۸۵ درصد از دانشجویان، هزینه‌های گزاف دانشگاه‌های را جیب خود پرداخت می‌کنند و در دانشگاه‌های دولتی تحصیل نمی‌کنند تا برخورداری از آن رفاه چندان تفاوتی برای انها نداشته باشد.

حال با توجه به این رخدادها باید به مسئولین دانشگاه و وزارت علوم گفت که دانشجوها کار خود را به درستی انجام می دهند و در حال بالندگی کشور هستند اما شما مسئولین چه خدماتی به این دانشجوهایی که رتبه علمی کشور را بالا برده اند انجام داده‌اید و چرا تنها با وعده‌های آنچنانی برای خود ایجاد موقعیت کرده‌اید؟

اگر طرح کنسل شده اعلام کنید

 ارائه خدمات دانشجویی به جای اینکه در حد وعده و وعید بماند و هر سال بر خدمات نداده آن افزوده شود، باید رفاه کارت هرچه زودتر ارائه شود. تا دانشجویان به بالندگی کشور بیشتر کمک کنند و اگر طرح کنسل شده و توان آن را ندارید به دانشجوها اعلام کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تکلیف رفاه‌کارت دانشجویی را مشخص کنید
تکلیف رفاه‌کارت دانشجویی را مشخص کنید
تکلیف رفاه‌کارت دانشجویی را مشخص کنید
تکلیف رفاه‌کارت دانشجویی را مشخص کنید
تکلیف رفاه‌کارت دانشجویی را مشخص کنید