کد خبر: 122421
دوشنبه 3 دی 1397 - 11:09
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: ارزشآفرینی در برنامههای حرفهای روابط عمومی به عنوان یک شاخص به شمار می آید و بر این اساس روابط عمومی دیدهبان ارزشهای سازمان است.
به گزارش اخبارپول، امیر هوشنگ عصارزاده در جلسه ویژهای با حضور سعید معادی مشاور مدیرعامل، مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت و رییس، معاونین و کارشناسان اداره کل روابط عمومی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ماموریتها و تکالیف روابط عمومی و هیات تحریریه نشریه درونسازمانی پیام ما، رابطهای معناداری با مقوله ارزشآفرینی و نهادینهسازی عناصر مهم فرهنگی در سازمان دارد.
وی با اشاره به نقش اثرگذار فعالیتهای مختلف روابط عمومی در شناساندن و معرفی هر چهبهتر خدمات قابلارائه به جامعه هدف در این رابطه اضافه کرد: کارشناسان روابط عمومی همگام با تغییرات پرشتاب فناوری و با اتکا به روشها و شیوههای نوین در حوزههای گوناگون، نقش بیبدیلی را در تقویت ارتباطات درونسازمانی و ترغیب و تشویق مشتریان به استفاده از خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون بر عهده دارند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن تاکید بر اثرگذاری فوقالعاده فعالیتها و برنامههای روابط عمومی بر نهادینه شدن فرهنگسازمانی در این ارتباط تصریح کرد: تقویت و رشد تفکر استراتژیک، مسئولیتپذیری و ترویج کارگروهی ازجمله مولفههای بسیار مهمی است که باید بیشازپیش بهعنوان اولویتهای اهداف ارتباطی روابط عمومی و به ویژه در چارچوب تولید محتوا و پیامهای ارتباطی در بخشهای مختلف نشریه درونسازمانی “پیام ما” موردتوجه ویژه قرار گیرد.
عصارزاده با تقدیر از تلاشهای حرفهای کارشناسان روابط عمومی در حوزههای گوناگون، در ادامه اذعان داشت: مخاطب شناسی، بهرهگیری مطلوب از کانالهای مختلف ارتباطی بر پایه حس خلاقیت و نوآوری توام با انعکاس مناسب تجربیات ارزشمند و فعالیتهای برجسته همکاران صف و ستاد در نشریه درونسازمانی، اینترانت و سایر کانالهای پیامرسان، اثر قابلتوجهی در افزایش انگیزههای سازمانی و بالا رفتن بهرهوری خواهد داشت.
وی همچنین یادآور شد: تلاش در جهت تقویت فضای گفتگو و ایجاد شور و هیجان، بسترسازی لازم بهمنظور خلق ارزشها و پیشبینی سازوکارهای مناسب با هدف آگاهیرسانی در خصوص مخاطرات و آسیبهای پیش روی کسب و کارها از جمله ماموریتهای روابط عمومی است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرار داده شود.
عضو هیات مدیره بانک، تولید محتوای بیشتر و ارتقای کیفیت آن توسط روابط عمومی با هدف پوشش برنامه آموزشی پیشگیرانه و استفاده بهینه از تجربیات همکاران در سطوح مختلف را در زمره دیگر تکالیف آن اداره دانسته و گفت: اندازهگیری میزان اقبال و اثربخشی موضوعات محتوایی مندرج در صفحات گوناگون نشریه درونسازمانی پیام ما، از طریق نظرسنجی و توزیع هدفمند پرسشنامه، از دیگر ماموریتهای حرفهای روابط عمومی به شمار میآید.
عصارزاده خاطرنشان کرد: کلید حل و فصل بسیاری از مسائل درون و برونسازمانی پیوند ناگسستنی با مجموعه فعالیتهای تخصصی روابط عمومی داشته و بر این اساس ضروری است تا با اتکا به روشها و شیوههای مختلف ارتباطی، صداهای متنوع مخاطبان به شکل مناسب تبدیل به محتوا و پیام شود.
وی بابیان اینکه اشراف روابط عمومی بهتمامی حوزهها و در جریان بودن آن نسبت به تمام طرحها و برنامههای سازمان ازجمله ضرورتهای مهم این امور به شمار میآید، ادامه داد: روابط عمومی بهعنوان حلقه اتصال در بین سازمان و مشتریان عمل میکند و باید با اطلاعرسانی منصفانه و عادلانه تمامی لایههای مختلف مخاطبین خود را مدنظر قرار دهد.
عضو هیات مدیره بانک افزود: امروزه با گسترش شبکههای اجتماعی و ابزارهای جدید اطلاعرسانی، هر فرد به یک رسانه تبدیل شده که این امر روابط عمومی را با چالشها و فرصتهایی مواجه خواهد کرد که مطمئناً مدیریت جدید روابط عمومی از این ظرفیتها به خوبی و با قدرت استفاده خواهد کرد.
*بیشتر بخوانید