رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: تداوم عرضه نفت در بورس انرژی نیازی به تصمیم مجدد شورای هماهنگی اقتصادی ندارد و این امر تصمیم راهبردی نظام است.

به گزارش اخبارپول به نقل از فارس،پورابراهیمی با تاکید بر لزوم تداوم عرضه محموله‌های نفت خام در بورس انرژی اظهار کرد: مجلس از ابتدای طرح مباحث یعنی قبل از آغاز تحریم‌ها موافق خروج بخش دولتی از بخش فروش نفت و اجازه ورود بخش خصوصی در این حوزه بود بر همین اساس نیز ساختار بورس انرژی طراحی شد تا این اتفاق رخ بدهد.

وی افزود: گفت: هر گونه کارشکنی یا تعلل درباره این بحث توسط کمیسیون اقتصادی مجلس حتما مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

پور ابراهیمی با بیان اینکه آغاز تحریم‌ها ضرورت موضوع عرضه نفت خام در بورس و واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی را چند برابر کرده است، تصریح کرد: این موضوع یک تصمیم راهبردی برای اقتصاد کشور است و اینکه یک وزیر تداوم عرضه آنرا قبول ندارد یا مدیر کل اداره ای شرط عرضه نفت در بورس را تصمیم جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه اعلام می‌کند در شرایط کنونی معنی ندارد.

وی فروش نفت در شرایط تحریمی از طریق بورس را یک تصمیم راهبردی از سوی نظام عنوان کرد و گفت: با رویکرد بلند مدت این موضوع به شفافیت بیشتر در اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی می‌انجامد.

این عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: بنابراین تداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی نیازی به تصمیم مجدد شورای عالی هماهنگی اقتصادی ندارد.

پورابراهیمی تاکید کرد: این شورا ضمن بحث بر سر چارچوب‌های عرضه نفت در بورس در تصمیم گرفت در مرحله اول یک میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.

وی اذعان کرد: قرار نیست هر هفته برای عرضه محموله‌های نفت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصمیم گیری شود زیرا در این شورا اصلاً تصمیم موردی گرفته نمی‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید تعویق در عرضه‌های نفت خام در بورس انرژی را به هر بهانه ای بر گردن شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه بیاندازند، خاطرنشان کرد: شورا تصمیم می‌گیرد بورس نفت در یک چارچوب راه اندازی شود اما در مورد جزییات آن باید وزیر نفت و سایر مدیران ستادی تصمیم بگیرند.

پورابراهیمی گفت: هم اکنون طلسم عرضه نفت در بورس شکسته شده و خبرهای خوب ناشی از امکان فروش نفت خام در بورس در کنار خبرهای خوب اعلام شده از بابت حضور فعالان اقتصادی کشورهای خریدار نفت ایران از طریق سفارتخانه‌های آن‌ها در بورس انرژی در هفته گذشته حاکی از ایجاد فضای جدیدی مبنی بر امکان کنار رفتن دولت از فروش نفت است.

وی افزود: عرضه نفت خام در بورس انرژی می‌بایست سال‌ها قبل انجام می‌شد و هر گونه کار شکنی یا تعلل در بحث استمرار عرضه نفت خام در بورس حتماً از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری و هیچ بهانه ای قابل قبول نیست.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=120060
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال خریداران خارجی از عرضه نفت در بورس انرژی
استقبال خریداران خارجی از عرضه نفت در بورس انرژی
استقبال خریداران خارجی از عرضه نفت در بورس انرژی
استقبال خریداران خارجی از عرضه نفت در بورس انرژی
استقبال خریداران خارجی از عرضه نفت در بورس انرژی