نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای را اعلام کرده است.

سطح توانگری مالی 14 شرکت بیمه

به گزارش اخبارپول، نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای پاسارگاد، سامان، ما، کوثر، اتکائی امین، اتکائی ایرانیان، خاورمیانه، امید، اسیا، دی، البرز، نوین و حکمت صبا و حافظ را اعلام کرده است.

بیمه پاسارگاد
بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۶و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۲ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی قرار گرفت.

همچنین نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شد.

سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر حاکی از آن است که این شرکت‌ بیمه، با داشتن توانگری ۱۲۲ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ کند.

بیمه سامان
بنابر تأییدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی، در اجرای ماده”۶” آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و طبق کنترل انجام شده براساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و بررسی های صورت گرفته، توانگری شرکت بیمه سامان برای سال مالی ۱۳۹۷ معادل ۱۳۲ درصد یعنی سطح یک مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

ارتقای شاخص‌ توانگری مالی شرکت بیمه سامان از اهداف اصلی این شرکت به منظور ایفای تعهدات مالی و افزایش اطمینان و اعتماد ذی نفعان است که در سال مالی ۱۳۹۷ برای ششمین سال متوالی با کسب بالاترین سطح رتبه بندی مالی مؤسسات بیمه تحقق یافت.

بیمه ما
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه “ما” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل ۲۲۷ درصد را مورد تأیید قرار داد.

بیمه مرکزی رسما توانگری مالی بیمه “ما” در بالاترین سطح توانگری مالی را تایید کرد که بر این اساس سطح توانگری شرکت بیمه “ما” در سال ۹۷ معادل ۲۲۷ درصد اعلام شد.

بیمه کوثر
حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن تا ۱۲۰درصد و دریافت مجوز قبولی اتکایی از سوی بیمه مرکزی از برنامه‌های این شرکت در آینده است.

محسن امیری زاده اظهار ‌کرد: در تاییدیه بیمه مرکزی آمده است که در اجرای ماده”۶″ آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره۶۹) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، نسبت توانگری مالی آن شرکت «۱۰۰درصد-سطح‌یک»، برای سال۱۳۹۷ مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا است.

بیمه اتکائی امین
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ج.ا.ا در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” امین” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۱۵۹۲ مورد تأیید قرار داد.

بیمه خاورمیانه
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ج.ا.ا در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” خاورمیانه” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۲۹۸۰ تأیید کرد.

بیمه حکمت صبا
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ج.ا.ا در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” حکمت صبا ” برای سال ۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۷۰۱ تأیید کرد.

بیمه اتکایی ایرانیان
گفتنی است، بیمه اتکائی ایرانیان نیز سطح یک توانگری مالی را کسب کرده است.

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا
بیمه مرکزی ج.ا.ا، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۷ بیمه آسیا (معادل ۱۰۷درصد) را تایید کرد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورت های مالی سال۱۳۹۶، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۷بیمه آسیا(معادل ۱۰۷درصد) را تایید کرد.

همچنین توانگری مالی بیمه آسیا از ۱۰۰به ۱۰۷درصد افزایش یافته است.

سطح توانگری شرکت بیمه امید علام شد
شرکت بیمه امید سطح یک توانگری مالی و با نسبت ۱۲۰ درصد را از بیمه مرکزی دریافت کرد.

اعلام توانگری مالی شرکت بیمه دی
طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۶ توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا، شرکت بیمه دی موفق به کسب سطح دو توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ٧٣ درصد شده است.

گفتنی است نسبت توانگری مالی بیمه دی برای سال ١٣٩۴ و ١٣٩۵ به ترتیب برابر با ١٣ و ٧١ درصد تعیین شده است.

توانگری مالی بیمه البرز اعلام شد
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورت های مالی سال۱۳۹۶، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۷بیمه البرز معادل ۱۰۱درصد) را تایید کرده است.

توانگری مالی بیمه نوین
همچنین نسبت توانگری مالی بیمه نوین نیز در سال ۹۷ نیز معادل ۱۷۲ درصد اعلام شد.

توانگری مالی بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ نیز پس از یک دوره توانگری مالی پایین توانست سطح دو توانگری مالی را دریافت کند.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=120051
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۴ شرکت بیمه ای اعلام شد