در حالی که یک موسسه مالی پیش بینی خود از قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی را ۸۰ دلار افزایش داده و به ۱۳۸۰ دلار رسانده در معاملات امروز هر اونس طلا با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته در برابر ۱۳۶۷ دلار معامله شد.

به گزارش پول پرس به نقل ازتسنیم، رویترز گزارش داد: قیمت طلا روز چهارشنبه به دلیل احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو از ماه آینده میلادی با کاهش مواجه شد.
علیرغم حس همراه با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بازار، اما به نظر می رسد که این حس نسبت به اوایل امسال مثبت تر شده است، زیرا بسیاری معتقدند بدترین وضعیت بازار طلا سپری شده است و تزریق مجدد پول به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا آغاز شده است.
به دلیل نگرانی ها از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو و خروج سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری، طلا در سال جاری میلادی حدود یک پنجم کاهش قیمت را تجربه کرده است. قیمت طلا در ماه ژوئن به کمترین قیمت در سه سال گذشته یعنی ۱۱۸۰ دلار و ۷۱ سنت رسید، اما از آن زمان تاکنون حدود ۲۰۰ دلار رشد قیمت داشته است.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز در بازار جهانی با ۶ دلار کاهش به ۱۳۶۷ دلار در هر اونس رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین قیمت در دو ماه اخیر قرار دارد.
هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در چین گفت: «مشتریان ما تلاش دارند تا طلای بیشتری را عرضه کنند… این به دلیل افزایش قیمت اخیر طلا، کاهش ارزش دلار و تقاضای مناسب برای طلا در بازار چین بوده است.»
وی در ادامه گفت: «ما فکر می کنیم که ریسک های کاهشی در بازار طلا بسیار محدود هستند.»
چند موسسه مالی مهم نظیر گلدمن ساکس، برآورد خود از قیمت طلا را از ابتدای سال جاری میلادی کاهش داده اند. اما موسسه ای ان زد روز سه شنبه یکی از اولین موسساتی بود که پیش بینی خود از قیمت طلا را افزایش داد.
در یادداشت تحلیلگران موسسه ای ان زد آمده است: «ما در پیش بینی خود از قیمت فلزات گرانبها تجدیدنظر کرده ایم و آن را برای کوتاه مدت افزایش داده ایم، زیرا افزایش مجدد قیمتی که از پایان ژوئن اتفاق افتاد، زودتر از پیش بینی اولیه ما رخ داد.» ای ان زد پیش بینی خود از قیمت طلا در پایان امسال را از ۱۳۰۰ دلار قبلی به ۱۳۸۰ دلار افزایش داد.
بر اساس پیش بینی شورای جهانی طلا، تقاضا برای طلا از سوی هر کدام از کشورهای چین و هند در سال جاری میلادی به ۱۰۰۰ تن خواهد رسید.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=11949
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی طلای ۱۳۸۰ دلاری در پایان ۲۰۱۳
پیش‌بینی طلای ۱۳۸۰ دلاری در پایان ۲۰۱۳
پیش‌بینی طلای ۱۳۸۰ دلاری در پایان ۲۰۱۳
پیش‌بینی طلای ۱۳۸۰ دلاری در پایان ۲۰۱۳
پیش‌بینی طلای ۱۳۸۰ دلاری در پایان ۲۰۱۳