مدیر خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول در گفتگو با تلوزیون بلومبرگ گفت: این صندوق پیش‌بینی می‌کند تحت تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منفی شود.

بازگشت تحریم‌های ایران

به گزارش اخبارپول به نقل از مهر، جهاد عور اظهارکرد: در واقع بازگشت تحریم‌های ایران بر رشد اقتصادی این کشور و همچنین پایداری کلی اقتصاد کلان آن تاثیری منفی خواهد گذاشت.

وی افزود: هرچند هنوز خیلی زود است که بگوییم تاثیر این تحریم‌ها چه خواهد بود، اما ما مشخصا انتظار داریم که رشد اقتصادی کاهش یابد و همچنین انتظار داریم که قیمت‌ها در ایران بالا بروند.

جهادعور در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد که برای امسال و سال آینده ما شاهد رشد اقتصادی منفی در ایران خواهیم بود و قیمت‌ها بالا خواهند رفت و تورم می‌تواند بسته به سطح تحریم‌ها و تاثیر بر بخش‌های مختلف به ۳۵ تا ۴۵ درصد برسد.

مدیر خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول، در پاسخ به این سوال که آیا رکود در اقتصاد ایران به سایر کشورهای خاورمیانه هم سرایت خواهد کرد یا خیر، گفت: همان‌طور که می‌دانید اقتصاد ایران با اقتصاد منطقه خاورمیانه یکپارچه نیست و به هم پیوستگی زیادی ندارد. حتی بعد از برجام هم جریان‌های کالا و جریان‌های مالی بین ایران و کشورهای خاورمیانه خیلی محدود باقی ماند و بنابراین ما انتظار تاثیر مستقیمی را نه از لحاظ تاثیرات تجاری و نه از لحاظ تاثیرات مالی، نخواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت من معتقدم آن‌چه بیشترین تاثیر را در این زمینه خواهد داشت این است که ببینیم قیمت‌های نفت در ۶ ماه آینده با توجه به تحولات ژئوپولیتیکی منطقه، چگونه تغییر خواهند کرد.

وی همچنین با توجه به ارائه معافیت از تحریم‌های آمریکا به ۸ واردکننده بزرگ نفت ایران گفت: ما تنها چند روز از اجرای تحریم‌ها سپری کرده‌ایم و این معافیت‌ها هم برای شش ماه هستند. من معتقدم بخش بزرگی از آن‌چه که شاهد آن خواهیم بود، با سیاست‌گذاری‌های مقامات ایران تعیین خواهد شد.

جهادعوردر پایان گفت: اگر آنها اقدامات مناسبی برای هماهنگ‌سازی نرخ ارز در بازرا آزاد با نرخ رسمی انجام دهند و اقداماتی را برای توجه به تورم و نقاط ضعف بخش مالی خود به کار بگیرند، این به آنها کمک خواهد کرد تا فشار تحریم‌ها را از روی اقتصاد خود بردارند.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=119453
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد اقتصادی ایران منفی می‌شود؟
رشد اقتصادی ایران منفی می‌شود؟
رشد اقتصادی ایران منفی می‌شود؟
رشد اقتصادی ایران منفی می‌شود؟
رشد اقتصادی ایران منفی می‌شود؟