رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ارزش بازار سرمایه را هزار هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش اخبارپول، شاپور محمدی در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: اگر رقم ارزش بازار سرمایه را به تولید ناخالص داخلی تقسیم کنیم، از رقم ۲۰ درصد به ۵۱.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش بازار بورس و فرابورس از ابتدای دولت دوازدهم، ۱۱۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: شاخص بورس تهران و فرابورس در طی این مدت ۱۴۰ درصد رشد داشته است و در سال میلادی منتهی به آگوست به ترتیب ۶۵ و ۶۳ درصد رشد داشتند و جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تعداد شرکتهای بورس و فرابورس را در حال حاضر ۵۹۴ شرکت عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم، با اضافه شدن۱۲۰ شرکت به بورس، تعداد شرکتهای بورسی ۲۵ درصد رشد داشته است و تا پایان سال حداقل ۱۰ شرکت اضافه خواهد شد.

محمدی ارزش کل تامین مالی بورس را در دولت دوازدهم بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در بازار سرمایه عمدتا تامین مالی حاضر و پول جدید بوده است.

وی با بیان اینکه مانده صکوک منتشره ۹۲ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: بازار بدهی ما اکنون ۹ برابر سال ۱۳۹۴ شده و این امکان عملیات بازار باز را برای بانک مرکزی فراهم می کند؛ ضمن اینکه کشور ما طی صد سال گذشته چنین ابزار مهمی را در اختیار نداشته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تعداد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک را ۲۰۰ صندوق اعلام و تصرح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تعداد صندوقهای سرمایه گذاری ۶۵ درصد رشد داشته است.

محمدی همچنین افزود: سرمایه گذاران خارجی در پایان مهرماه سالجاری ۲ هزار و یکصد میلیارد تومان در کشورمان سرمایه گذاری کردند که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی برنامه های پیش روی این سازمان را شامل حذف همه محدودیتها در تامین مالی بخش خصوصی، عملیاتی شدن ابزارهای مالی جدید “وارانت” و “قرارداد آتی شاخص” تا پایان سالجاری، تاسیس شرکت بین المللی بورس در کیش و انتشار اوراق بیمه ای با همکاری بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای تا پایان سالجاری برشمرد.

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارزش بورس به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
ارزش بورس به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
ارزش بورس به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
ارزش بورس به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
ارزش بورس به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید