نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢.٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در تابستان امسال بیکار بوده‌اند.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار تابستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار منتشر شده که طبق آن، روند تغییرات نشان می‌دهد که شاخص نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نسبت به تابستان ١٣٩۶ به میزان ٠.٧ درصد افزایش داشته و جمعیت بیکار کشور با ٢٣٧ هزار نفر افزایش به سه میلیون و ٣٢۶ هزار نفر رسیده است.

در تابستان امسال به میزان ۴٠.٩ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند. بدین معنی که در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩۶) ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

جمعیت شاغلان ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ٩۵۶ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١۵٨ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که درتابستان امسال بخش خدمات با ۴٩.۵ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣١.۶ درصد و کشاورزی با ١٨.٩ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١۵ تا ٢٩ ساله نشان دهنده آن است که ٢۴.٩ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ١٣٩٧ بیکار بوده‌اند.

بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩۶) ٠.٨ درصد افزایش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در تابستان امسال ۱۰ درصد جمعیت شاغل به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آماده انجام کار اضافی بوده‌اند.

این در حالی است که ۴۱ درصد از شاغلان ١٠ ساله و بیشتر، ۴٩ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118799
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد
نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد
نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد
نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد
نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد