۷.۵میلیارد دلار اعتبار مصوب از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نظر بسیار مساعد مدیران سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به کمک بخش ریلی خواهد آمد.

بهینه سازی مصرف سوخت

به گزارش اخبارپول، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور با بیان این مطلب در دیدار با ساسان کاظمی نژاد مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بیان داشت: کار گروهی مشترک میان راه آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت های مختلف در حوزه ریلی برای بهره مندی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید ایجاد می‌شود.

وی که همراه با مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از قسمتهای مختلف ایستگاه راه آهن تهران و مسیر حومه ای تهران – کرج و ایستگاه راه آهن کرج دیدار داشت، در ادامه گفت: این موضوع در نشست حاشیه ‌ای این بازدید مطرح شد و راهکارهای عملیاتی شدن بهره گیری از ظرفیت‌های ماده ۱۲ رفع موانع تولید در همه شقوق توسعه ریلی اعم از زیربنا و شبکه و ناوگان و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رسولی، ماده ۱۲ را شکل توسعه یافته بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ عنوان و تشریح کرد: درماده ۱۲ به کلیه دستگاه های اجرایی اجازه داده تا از سرمایه گذاری در اقداماتی که موجب هر نوع صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری شود، حمایت و از محل قرارداد اصل سود سرمایه گذاری را به سرمایه گذار بازگردانند.

به گفته وی، راه آهن جزء اولین دستگاههای کشور است که ظرفیت ماده ۱۲ را بخوبی شناخته و در روزهای اول تصویب آن در سال ۹۳ با کار کارشناسی و تشکیل جلسات بسیار مفصل در سطوح مختلف موفق به اخذ مصوبه ۷/۵ میلیارد دلاری از محل این قانون از شورای اقتصاد شد.

رسولی با بیان اینکه موضوع صرفه جویی سوخت در مصوبه سال۹۳ شورای اقتصاد به عنوان موضوع اصلی در توسعه حمل و نقل ریلی مطرح شده است، اظهار داشت: دراین بازدید مقرر شد در ۳ حوزه زیر ساخت و زیربنا ، ناوگان ( باری – مسافری ) و کشش از این ظرفیت استفاده شود.

عضو هیات مدیره راه آهن مخاطب ماده ۱۲ را بخش خصوصی و تعاونی دانست و افزود: این قانون به نفع بخش غیر دولتی است و مورد استقبال این بخش قرار گرفته است.

سعید رسولی با یادآوری اینکه در گذشته بروز برخی از اشکالات در مسیر اجرای این قانون موجب ایجاد تردید در برخی فعالان بخش خصوصی شد، اضافه کرد: امضا و عملیاتی شدن ۳ قرارداد تا یکشنبه هفته جاری، مقدمه ای برای استفاده از ظرفیت هفت و نیم میلیارد دلاری مصوبه شورای اقتصاد است و این امر موجب امیدواری مجدد بخش خصوصی برای استفاده از این قانون شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این سفر، مدیر حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دستور کار جدیدی برای همکاران محترم خودشان مبنی بر بررسی ظرفیتهای مختلف موجود در استفاده از صرفه جویی حاصل از حمل و نقل ریلی تعریف کردند و برای انجام این مهم مقرر شد کارشناسان و متخصصین شرکت راه آهن و انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی در قالب کار گروهی کارشناسی همکاری و مشارکت کنند، اضافه کرد: بر این اساس میزان صرفه جویی سوختی که با انتقال بار و مسافر به ریل یا اصلاح تقاطع های شبکه ریلی با جاده و هر اقدام دیگر که موجب کاهش مصرف سوخت و اتلاف انرژی شود، برای برخورداری از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید شناسایی خواهد شد.

عضو هیات مدیره راه آهن با یادآوری اینکه این مطالعات قبلاً البته نه بصورت جامع در راه آهن صورت گرفته، خاطر نشان کرد: اگر از منظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این بررسی صورت گیرد، کار جدید و ارزشمندی خواهد بود که می تواند در آینده دستور کار دولت قرار گیرد.

رسولی با اشاره به دیدار ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل از ایستگاه راه آهن تهران و اقدامات انجام شده در محور حومه ای تهران – کرج و ایستگاه کرج ، گفت : پیشنهادات مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل بسیار امیدوارکننده و مبین افق های جدیدی در حمل و نقل ریلی است.

وی همچنین از زحمات و تلاشهای صورت گرفته و در دست اقدام همکاران ارجمند شرکت راه آهن در بخشهای مختلف و شرکتهای غیر دولتی ذیربط در عملیاتی کردن استفاده از این ظرفیت قانونی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118729
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید