رئیس کمیسیون امور مالی دومای روسیه از مذاکره روسیه با ایران برای مشارکت در سوئیفت روسی (SPFS) خبر داد.

سوئیفت روسی

به گزارش اخبارپول به نقل از ایرنا، «آناتولی آکساکوف» روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: همکاری های فنی با ایران در حال انجام و امکان پرداخت های مستقیم با شرکت های ایرانی بوجود آمده است.

وی افزود: روسیه برای هماهنگی فعالیت در این سیستم (سوئیفت روسی) همزمان با بانک مرکزی ایران، ترکیه و چین در حال مذاکره است.

رئیس کمیسیون امور مالی دومای روسیه تصریح کرد: این کشورها باید فناوری های مالی خود را هماهنگ کنند تا مساله ای در استفاده از سیستم های داخلی ارسال اطلاعات مالی در سوئیفت روسی بوجود نیاید.

به گفته وی، سیستم سوئیفت روسیه که بانک مرکزی این کشور ایجاد کرده است از نظر تعداد اعضا از سوئیفت بین المللی پیشی گرفته است.

«الویرا نابولینا» رییس بانک مرکزی روسیه چندی پیش با توجه به احتمال گسترش فشارهای تحریمی آمریکا علیه روسیه گفته بود: همه شرایط برای ادامه فعالیت بانک های روسی در صورت حذف روسیه از سامانه سوئیفت فراهم شده است.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون در مساله اوکراین و نیز برخی مسائل دیگر همچون پرونده اسکریپال بیش از ۶۰ بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.

«اولگا اسکوروباگاتووا» معاون بانک مرکزی روسیه دو هفته پیش اعلام کرد: بانک های خارجی تا پیش از پایان امسال (دی ماه سال جاری) می توانند عضو سیستم شبه سوئیفت روسیه به نام «اس.پ.ف.اس» شوند.

وی تاکید کرد: استفاده از سوئیفت روسی به بازیگران خارجی امکان می دهد با شرکت های روسی که در فهرست تحریم های خارجی قرار گرفته اند همکاری کنند.

معاون بانک مرکزی روسیه گفت: تا یک ماه پیش ۴۱۶ شرکت و موسسه مطرح روسیه از جمله خزانه داری فدرال، شرکت گازپروم نفت و روس نفت به این سیستم ملحق شده اند.

معاون بانک مرکزی روسیه به نقل از پوتین گفت که آمریکا با تحریم اقتصادی روسیه مرتکب اشتباه راهبردی شده است.

وی ادامه داد: اوایل ماه اکتبر ولادیمیر پوتین و دمیتری مدودف رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه به علاقه کشورهای ترکیه، چین و هند برای ورود به سیستم «اس.پ.ف.اس» اشاره کردند.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118631
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

روسیه و ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی
روسیه و ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی
روسیه و ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی
روسیه و ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی
روسیه و ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی