شرکت “سیتی بانک” سومین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود را در بازار بیمه آسیا گسترش دهد.
به گزارش پول پرس به نقل از صنعت بیمه، ایشااینشورنس ریویو گزارش داد: این بانک آمریکایی که زیر مجموعه “سیتی گروپ” یکی از بزرگترین موسسه های مالی جهان است، در نظر دارد با استفاده از شعبه های خود در سراسر جهان فرصت جدیدی را در اختیار شرکت های بگذارد که مشتاق هستند در بازار رو به رشد بیمه آسیا سرمایه گذاری کنند.
سیتی گروپ، بزرگترین شبکه مالی جهان را داراست. این گروه با ۱۶ هزار دفتر در سراسر جهان، در ۱۶۰ کشور فعالیت اقتصادی دارد. این شرکت همچنین دارای ۲۰۰ میلیون مشتری در بیش از ۱۶۰ کشور جهان است و در ایالات متحده نیز فروشنده اصلی اوراق بهادار به اداره خزانه داری ایالات متحده به شمار می آید.
بنا به گزارش هفته نامه “فوربس”، سیتی گروپ در اوج کار خود، بزرگترین بانک و شرکت بازرگانی جهان بوده و ۳۵۷ هزار کارمند در این شرکت اشتغال داشتند.
در این گزارش آمده است که بیمه گران عمر می توانند با استفاده از شعبه های این بانک در کل منطقه آسیا، محصولات خود را بفروشند.
به گفته یکی از منابع آگاه، این فعالیت یکی از بزرگترین قراردادهای از این نوع است که تاکنون اجرایی شده است.
در حال حاضر تعداد کمی از بیمه گران عمر با استفاده از ۶۰۰ شعبه این بانک، محصولات خود را در بزرگترین قاره آسیا به معرض فروش گذاشته اند؛ اما مدیران این بانک آمریکایی امیدوارند که تعداد شرکت ها در هفته های آینده چند برابر شود.
این منبع آگاه در ادامه گفت: سیتی گروپ امیدوار است که با انعقاد قراردادهای بی نظیر بتواند از طریق دریافت کمیسیون و حق لازحمه در طول بازه زمانی ۱۵ ساله، میلیاردها دلار کسب درآمد کند.
او افزود: این بانک در حقیقت در تلاش است تا در بخش فروش بیمه عمر سرمایه گذاری کند و محصولات جدیدی را به طبقه متوسط در اکثر کشورهای آسیایی معرفی کند.
سیتی بانک آمریکا عضوی از سیتی گروپ است که در سال ۱۸۱۲ میلادی تاسیس شد. این بانک در ماه مارس سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان سومین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد.
طبق گزارش های منتشر شده، پنج درصد از سهام این شرکت بین المللی متعلق به “ولید بن طلال بن عبد العزیز آل سعود” شاهزاده عربستان سعودی است.
کارشناسان صنعت بیمه بر این باورند که سیتی بانک در حال حاضر یکی از اصلی ترین فروشندگان بیمه عمر در اکثر کشورهای جهان است و تلاش می کند که از این مسیر، بر میزان سوددهی خود بیافزاید.
طبق این گزارش، این بانک آمریکایی در ۱۲ کشور آسیایی نظیر استرالیا، کره جنوبی و هندوستان شبکه بانکی گسترده ای دارد و بیش از ۱۵ میلیون مشتری خرده فروشی در این بازارها زیر نظر این بانک فعالیت می کنند. اکنون انتظار می رود، بازار بیمه عمر در کشورهای نوظهور آسیایی رشدی ۹.۸ درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کند؛ این رقم دو برابر رقمی است که برای بازاهای توسعه یافته و چهار برابر بیشتر از رشدی است که برای کشورهای صنعتی در این قاره پیش بینی شده است.
کارشناسان تخمین می زنند که بازار بیمه عمر در اقتصادی نوظهور و صنعتی به ترتیب ۵.۲ و ۲.۲ درصد رشد داشته باشد.
انتهای پیام