وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نقش سرمایه گذاری در اقتصاد گفت: جذب سرمایه خارجی بدون رضایت سرمایه گذار داخلی امکانپذیر نیست. بر این اساس باید این بستر را فراهم کرد که سرمایه گذار داخلی ارزش و نقش داشته باشد.

به گزارش اخبارپول، فرهاد دژپسند در این نشست که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، ضمن تاکید بر اثربخشی شورای گفتگو تصریح کرد: تصمیمات این شورا باید از طریق مصوبات دولت حمایت و بستر اجرایی آن نیز فراهم شود تا بخش خصوصی بتواند جای خود را در حکمرانی ملی باز کند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های من تشکیل هسته‌های اندیشه ورزی و سیاست‌ گذاری است، اظهار داشت: البته این تشکل نه بوسیله وزارت اقتصاد بلکه باید با کمک این وزارتخانه تشکیل شود.

دژ پسند افزود: ایران از نظر جمعیت و مساحت، سهم خوبی در جهان دارد ولی از نظر بازار سهم مناسبی ندارد.

وی تصریح کرد: راه رسیدن به قله و عبور از مشکلات و تلاطمات و رسیدن به ثبات اقتصادی این است که دولت نقش ثانوی اقتصاد را ایفا کند و در تصدی گری مگر در حد ضرورت ورود پیدا نکند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه های اولویت دار من، تشکیل اقتصاد هوشمند است، تاکید کرد: با تغییر محیط اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند و شفافیت در محیط الکترونیکی، زمینه شکل گیری بازار رقابتی را فراهم می آوریم.

وی با بیان اینکه استفاده از نفت را باید استقراض تلقی کنیم، تاکید کرد: در شرایط فعلی نباید نرخ مالیاتی را افزایش دهیم، اما پایه های مالیاتی را باید افزایش دهیم در تحقق این شرایط و شناسایی پایه های مالیاتی جدید و راه های فرار مالیاتی نیازمند مشورت با بخش خصوصی هستیم.

وزیر پیشنهادی اقتصاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کوچک سازی دولت و افزایش درآمدهای دولت، گفت: هر چه بخش خصوصی پایداری و درآمد بیشتری داشته باشد، درآمد دولت افزایش خواهد یافت.

دژپسند با اشاره به لزوم هماهنگی بین بخشهای مختلف اقتصادی کشور تاکید کرد: اکسیر کمیاب پنج سال اخیر یعنی هماهنگی اقتصادی، در حال تحقق است.

وی با اشاره به لزوم تقویت ارتباط دولت با بخش خصوصی تاکید کرد: رابطه وزیر اقتصاد با بخش خصوصی یک رابطه تشریفاتی نیست.

وزیر پیشنهادی اقتصاد در پایان سخنان خود با اشاره به سابقه همکاری خود با اتاق بازرگانی ایران در سالهای گذشته به عنوان نماینده دولت، گفت: اگر این توفیق نصیب من شود که بر این کرسی بنشینم، این جلسه برای من آخرین جلسه نخواهد بود و قطعا این جلسات استمرار خواهد داشت.

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118317
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تقویت سرمایه‌گذاران داخلی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خارجی است
تقویت سرمایه‌گذاران داخلی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خارجی است
تقویت سرمایه‌گذاران داخلی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خارجی است
تقویت سرمایه‌گذاران داخلی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خارجی است
تقویت سرمایه‌گذاران داخلی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خارجی است