معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن از تدابیر این شرکت برای امنیت و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خبرداد.

سرمایه‌گذاری در راه‌آهن

به گزارش خبرنگار اخبارپول، نورالله بیرانوند اظهار کرد: شرکت راه آهن قانونا می تواند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی را تضمین کند.

وی افزود: در حال حاضر در بخش باری ۱۲ درصد و در بخش مسافری ۸ درصد حمل و نقل برعهده بخش ریلی است که این رقم بسیار کمتر از توانمدی‌های شرکت راه‌آهن است.

بیرانوند با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در بخش ریلی اذعان کرد: وجود قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی مزیت بزرگ سرمایه‌گذاری در این بخش است ضمن اینکه بندهایی از قانون برنامه ششم و رفع موانع تولید نیز در این حوزه به ما کمک می کند تا برای سرمایه‌گذاران جذاب باشیم و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است .
وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن امکان خرید خدمات ریلی در هر نقطه ای را داراست که در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در این بخش را کاهش می دهد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ها شامل خرید واگن و لکوموتیو، سوخت رسانی به قطارها و همچنین تضمین بازپرداخت تسهیلات ریالی و ارزی شرکت های ریلی تا ۱۰۰ درصد تسهیلات می شود.

خصوصی‌سازی الویت اصلی

در ادامه نشست خبری معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز گفت: اولویت اصلی ما واگذاری حداکثری امور به بخش خصوصی است.

وی افزود: هرچه تامین مالی از سمت بخش خصوصی بیشتر باشد ما استقبال می‌کنیم همچنین از صنایع داخلی در زمینه تولید مثلا تولید لکوموتیو استقبال می‌کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه هدف ما منفعت جمعی در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: ما حتی علاقمندیم حتی مدیریت بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن به بخش خصوصی واگذار شود.

وی همچنین اظهار کرد: تلاش ما این است که به کریدورهای حمل و نقل بین‌الملل، مخصوصا خطوط شمال به جنوب توجه کنیم.

محمدزاده در ادامه سخنانش ضمن توجه به اینکه در راه‌آهن نباید ظرفیت خالی داشته باشیم، تصریح کرد: توجه به شبکه حمل و نقل و توانمندی این بخش، منجر به توسعه پایدار اقتصادی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118218
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است
سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است
سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است
سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است
سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تضمین شده است