با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین، صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصاد نوین برای بررسی عمنلکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ این بانک در تاریخ ۱۳۹۲.۰۴.۲۳ برگزار شد.

در مجمع عمومی بانک اقتصاد نوین محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل این بانک، در گزارش خود به سهامداران گفت: بانک اقتصادنوین در سال ۱۳۹۰ با چرخش استراتژیک از “وظیفه محوری” به “مشتری محوری” به منظور ارزش‌آفرینی بیشتر برای مشتریان، واحدهای کسب و کار خود را متناسب با نیاز هر گروه از مشتریان در قالب چهار واحد کسب و کار “بانکداری خرد”، “بانکداری شرکتی”، “بانکداری اختصاصی” و “بانکداری مجازی” تغییر داد که این تغییر تمایزآفرین زمینه ساز بسیاری از موفقیت‌های بانک بوده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۱ بانک به تکمیل مأموریت‌ها و اهداف هر یک از واحدهای کسب و کار فوق پرداخت و بر ایجاد سازوکارهای اجرایی مورد نیاز آنها تمرکز کرد تا زمینه تحقق اهداف کیفی و کمی که برای هر یک از واحدهای کسب و کار تعیین شده بود، فراهم گردد. خوشبختانه سال گذشته سالی توام با موفقیت از منظر ایجاد منابع درآمدی، حفظ کارآیی و مدیریت سرمایه برای بانک بود و به واسطه تلاش بی‌وقفه و تعهد بالای کارکنان توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

بت شکن با اشاره به این که عملکرد این بانک در سال گذشته در جذب سپرده‌ها و اعطای تسهیلات فراتر از متوسط شبکه بانکی بود، گفت: این مهم نشان دهنده افزایش سهم بازار بانک از سپرده ها به ۴.۴۴ درصد و سهم بازار بانک از تسهیلات به ۳.۷۳ درصد رسید.

وی افزود: بانک اقتصادنوین در راستای ایفای وظایف خود در بازار پولی کشور، در سال گذشته موفق شد با عملکرد مثال زدنی خود در جذب سپرده و اعطای تسهیلات نقش تاثیرگذار در شبکه بانکی ایفا کند به طوری که سپرده‌های جذب شده توسط بانک اقتصادنوین در پایان سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته در حالی که این رشـد در شبکه بانکی ۲۸ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: در اعطای تسهیلات نیز در حالی که میزان رشد شبکه بانکی در سال گذشته ۱۵ درصد بود، تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین در این سال، ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۰ رشد نشان می‌دهد که این شاخص نشان دهنده توجه ویژه بانک اقتصادنوین به مشتری مداری است.

مدیر عامل بانک اقتصادنوین با اشاره به وضعیت مطلـوب ضریـب بهره‌وری این بانک در سال ۱۳۹۱، گفت: سرانه اعطای تسهیلات شعب بانک اقتصادنوین در سال ۱۳۹۱ به مبلغ ۷۰۴ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال قبل ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین سرانه جذب سپرده‌های شعب بانک در دوره مورد نظر نیز با ۲۶ درصد رشد به مبلغ ۸۳۸ میلیارد ریال رسید.

وی در ادامه به اصلاح روند درآمدی بانک در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد و گفت: تغییر رویکرد درآمدزایی بانک از جمله اهداف استراتژیک بانک می‌باشد که در این راستا درآمدهای کارمزدی بانک در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین به کاهش نسبت مطالبات غیر جاری بانک اقتصادنوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش و کوشش کارکنان، نسبت مطالبات غیر جاری بانک در سال ۱۳۹۱ کاهش یافت که این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

بت شکن افزود: اتکا به درآمدهای کارمزدی از شاخص‌های بانکداری روز دنیا است که بانک اقتصادنوین در این راستا تلاش خواهد کرد با تمرکز بر این موضوع اتکای بانک به درآمدهای تسهیلات را کاهش دهد؛ وی همچنین گفت در سال گذشته درآمدهای مشاع بانک، با روند مثبت قابل توجه ۵۳ درصد رشد نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: این بانک در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار در نظام بانکی کشور اولین کلان شعبه چند منظوره را راه‌اندازی کرد که این مهم گام موثری در گسترش ارایه خدمات مالی متنوع در یک شعبه می باشد. با افتتاح این کلان شعبه و انعقاد تفاهم‌ نامه‌ها و قراردادهای همکاری با شرکت‌های تابعه، مشتریان بانک در کوتاهترین زمان ممکن سبد متنوعی از انواع خدمات بانکی و مالی را در راستای خلق زنجیره ارزش دریافت خواهند کرد. این موضوع موجب ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان بانک خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تشریح جزییات گسترش خدمات الکترونیک در بانک اقتصادنوین گفت: توسعه خدمات الکترونیک از جمله اهداف اصلی بانک به شمار می‌رود که در این راستا در سال گذشته سامانه پایش (Monitoring) سوئیچ کارت و تراکنش‌ها، ارایه خدمات بدون کارت بر روی دستگاه‌های خودپرداز (مسدودی کارت- اعلام شماره شبا)، سرویس پرداخت اقساط تسهیلات از طریق خودپرداز، به روزرسانی نرم افزار خودپردازها، نصب دستگاه‌های خوددریافت، طراحی و تهیه نرم افزار دستگاه کارت خوان GPRS، سامانه جامع مدیریت کانال، طراحی و پیاده سازی سامانه تسویه فوری پایانه‌های فروش، سامانه اینترنت بانک جدید و سایت فروش اینترنتی کارت هدیه “می کارت” راه‌اندازی شد.

وی گفت: گسترش این خدمات زمینه را برای رضایت مندی مشتریان بانک فراهم کرده به طوری که تعداد کاربران چهار خدمت الکترونیک این بانک رشد قابل قبولی داشته است.
مدیر عامل بانک اقتصادنوین افزود: تعداد کاربران تلفن بانک اقتصادنوین در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است که این میزان در خدمات اینترنت بانک، پیام کوتاه بانکی و همراه بانک به ترتیب ۲۵، ۲۸ و ۲۸ درصد می‌باشد.

بت‌شکن در ادامه گزارش خود در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ به اهمیت نقش سرمایه انسانی در این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد که از جملـه آن می‌توان به یکپارچه سازی فرآیند اجرای دوره آموزشی بدو خدمت و برگزاری آن برای کارکنان جدیدالاستخدام که برای اولین بار در مرکز آموزش با هدف بومی سازی، کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی برگزار شد، اشاره کرد.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه مدیریت یادگیری باهدف بسترسازی برگزاری دوره‌های آموزش از راه دور و ایجاد فضای تعاملی برای همه همکاران، برگزاری المپیاد آموزشی و آزمون کتاب خوانی با هدف ارتقاء سطح علمی و راه اندازی پروژه سیستم مدیریت عملکرد کارکنان بانک از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه انسانی بانک اقتصادنوین بوده است.

وی همچنین به رشد ۲۱ درصدی نفر- ساعت دوره‌های آموزشی برگزار شده در بانک اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۰۳ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی در بانک اقتصادنوین برگزار شد که در مقایسه به ۸۵ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۸ هزار نفر- ساعت رشد نشان می‌دهد.

مدیر عامل بانک اقتصاد نوین در ادامه به برخی موفقیت‌های کسب شده توسط این بانک در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارتقای رتبه بانک در رتبه بندی نشریه معتبر بنکر در بین هزار بانک برتر جهان، دریافت تندیس بخش “نوآوری” توسط خدمت “اینترنت بانک همراه”، ستاره فناوری در بخش “محبوبیت” و عنوان برگزیده “استمرار” در چهارمین جشنواره ستاره‌های فناوری، کسب تندیس بلورین و لوح تقدیر در پنج بخش اجلاس سران و مدیران صنعت، تجارت و اقتصاد ایران “اکو ایت” و کسب جایزه E-Bank Award در حوزه اینترنت بانک و امنیت در کنفرانس ملی بانکداری الکترونیکی؛ از جمله موفقیت‌های بانک در سال ۱۳۹۱ می‌باشد که به امید خدا و تلاش کارکنان بانک این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین، پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی و بازرس مستقل بانک، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ بانک اقتصادنوین به تصویب سهامداران رسید، همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران (حسابداران رسمی) به عنوان بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر (حسابداران رسمی) نیز به عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی بانک برای درج آگهی‌ها انتخاب شدند.

همچنین شرکت‌های تأمین مسکن جوانان (سهامی عام)، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام)، نوسازی و ساختمان تهران (سهامی عام)، سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران (سهامی عام) و سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس (سهامی عام) به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و شرکت‌های به پخش (سهامی عام) و تامین مسکن نوید ایرانیان (سهامی عام) به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت مدیره بانک برای مدت دو سال انتخاب شدند.

بنابر تصمیم سهامداران حاضر در مجمع، مقرر شد به هر سهم بانک اقتصادنوین برای سال مالی ۱۳۹۱، مبلغ ۳۸۰ ریال سود خالص پرداخت شود که با توجه به اطلاعات منتشره در سامانه کدال، صد در صد سود سهام سهامداران حقیقی از تاریخ ۱۳۹۲.۰۶.۰۲ لغایت ۱۳۹۲.۰۷.۳۰ به شماره حساب بانکی آنان واریز می‌گردد. همچنین ۶۵ درصد سود سهام سهامداران حقوقی از تاریخ ۱۳۹۲.۰۶.۰۲ لغایت ۱۳۹۲.۰۷.۳۰ و مابقی به میزان ۳۵ درصد سود سهام از تاریخ ۱۳۹۲.۱۲.۰۱ لغایت ۱۳۹۲.۱۲.۲۲ به شماره حساب بانکی مربوطه واریز می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=11809
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک اقتصاد نوین ۳۵ تومان سودخالص تقسیم کرد
بانک اقتصاد نوین ۳۵ تومان سودخالص تقسیم کرد
بانک اقتصاد نوین ۳۵ تومان سودخالص تقسیم کرد
بانک اقتصاد نوین ۳۵ تومان سودخالص تقسیم کرد
بانک اقتصاد نوین ۳۵ تومان سودخالص تقسیم کرد