رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طراحی ۵ بسته برای جبران تکانه‌های به وجود آمده در بخش تولید و همچنین حمایت از معیشت خانوار، از عملیاتی شدن سیاست‌های جدید ارزی دولت توسط بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش اخبارپول، محمد باقر نوبخت در نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایطی که کشور دچار چالش‌هایی شده همه ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار بگیرد تا بتوانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.

وی افزود: این روزها در آستانه ورود به دومین مرحله تحریم‌های یکی از قدرت‌های بزرگ علیه کشور قرار داریم که نه تنها خود تلاش به تحریم می‌کند بلکه همه کشورها را تهدید و ترغیب می‌کند که با او در این تحریم غیر انسانی، غیر اخلاقی و خلاف عرف بین‌الملل همراهی و هماهنگی داشته باشد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: مهم ترین وظیفه‌ای که در دولت برعهده دارد، موضوع تعادل اقتصادی و توسعه است که تاکنون توسعه متوازن نبوده و با توجه به نوعی غفلت ناشی از آمایش سرزمین در سطح استان‌ها و ملی است که خوشبختانه سال قبل سند آمایش تک تک استان‌ها آماده شد و در آغاز امسال به مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سپردیم و تا پایان سال جاری به سند آمایش ملی دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعادل اقتصادی از طریق اعمال سیاست های اقتصادی اعم از سیاست های پولی و مالی از طریق تسویه بازارها انجام می‌شود، تصریح کرد: از بازارهای چهارگانه، در برخی از آنها دچار عدم تعادل به دلیل عدم تسویه آنها هستیم.

نوبخت با بیان اینکه امروزه بازار پول دچار عدم تعادل است و اثرات آن را در بازار ارز نیز مشاهده می‌کنیم، افزود: بازار سرمایه این روزها شاهد رشد است و می توانیم از این بازار به عنوان محلی برای سرریز شدن مشکلات بازار پول استفاده کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بازار کالا سومین بازار است که به دلیل موضوع بازار پول و نقدینگی و مسائل موجود در بازار ارز دچار چالش‌هایی شده که باید به سرعت به آن بپردازیم. بازار چهارم بازار کار است که چیزی در حد سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در این بازار وجود دارد هرچند جمعیت شاغل طی سال‌های گذشته افزایش یافته اما آمار جمعیت بیکاران کاهش نداشته است.

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌ها دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=117189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سیاستهای جدید ارزی وارد فاز عملیاتی شد
سیاستهای جدید ارزی وارد فاز عملیاتی شد
سیاستهای جدید ارزی وارد فاز عملیاتی شد
سیاستهای جدید ارزی وارد فاز عملیاتی شد
سیاستهای جدید ارزی وارد فاز عملیاتی شد