بانک مرکزی اروپا اعلام کرد اسکناس‌های جدید ۱۰۰ و ۲۰۰ یورویی از ماه می سال ۲۰۱۹ جایگزین اسکناس‌های فعلی در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو خواهند شد.

اسکناس‌های جدید ۱۰۰ و ۲۰۰ یورویی از ماه می جایگزین اسکناس‌های فعلی خواهند شد

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، اسکناس‌های جدید دارای آخرین استانداردهای غیرقابل جعل بودن هستند و در اندازه‌های باریک‌تری چاپ خواهند شد.

مانند سایر اسکناس‌های نسل دوم اروپایی که از سال ۲۰۱۳ معرفی شدند، اسکناس‌های جدید نیز دارای هولوگرام‌های مختلفی خواهند بود. این اسکناس‌ها دارای خصوصیاتی نظیر هولوگرام‌های کوچک از نمادهای یورو هستند که جعل آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

در اسکناس‌های جدید ارتفاع آن کم و با ارتفاع اسکناس‌های ۵۰ یورویی یکسان شده است. در نتیجه تنها تفاوت این دو اسکناس جدید از اسکناس ۵۰ یورویی در عرض آن‌ها است.

یویس مرش از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا با اشاره به اینکه اروپایی‌ها کماکان مایل به استفاده از اسکناس‌های کاغذی هستند، گفت: اسکناس‌ها انحصاری ترین روش پرداخت هستند چرا که نیاز به تجهیزات خاصی ندارند و برای همه افراد در دسترس هستند.

۱۰۰

حدود یک میلیون دستگاه خودپرداز در ۱۹ کشور منطقه یورو باید خود را با اسکناس‌های جدید تا پیش از ورودشان به چرخه مالی تطبیق دهند.

اسکناس‌های قدیمی کماکان معتبر هستند اما به تدریج از چرخه مبادلات کنار گذاشته خواهند شد.

۲۰۰ یورویی قدیمی

ما در تلگرام دنبال کنید


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=116569
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اسکناس‌های جدید یورو در راه است
اسکناس‌های جدید یورو در راه است
اسکناس‌های جدید یورو در راه است
اسکناس‌های جدید یورو در راه است
اسکناس‌های جدید یورو در راه است