رییس فراکسیون اصناف مجلس گفت: در تلاش هستیم تا جرایم و سود تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون تومان بخشیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، شهباز حسن پور بیگلری با تاکید بر ضرورت همکاری بانک ها برای بخشش سود و جریمه وام های معوق، گفت: متاسفانه عدم همکاری بانک ها با این مصوبه قانونی بسیاری از بخش های تولیدی در کشور را با اختلال مواجه کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جرایم وام ها به تسهیلات تا ١٠٠ میلیون تومان مربوط می شود، افزود: در تلاش هستیم در بودجه ٩٨ کل کشور این مصوبه را به تسهیلات تا ٣٠٠ میلیون تومان نیز تسری دهیم.
وی با تاکید بر اینکه شکایت های بسیاری در خصوص عدم همکاری بانک ها در خصوص اجرای این مصوبه به مجلس به ویژه فراکسیون اصناف آن رسیده است، تصریح کرد: عدم همکاری در این حوزه بر افزایش معوقات بانکی و در نتیجه انباشت مشکلات اقتصادی دامن می زند.
حسن پور بیگلری با بیان اینکه بسیاری از تسهیلات اخذ شده در بانک ها با رقم های نجومی در دست عده ای خاص بوده که تمایلی نیز به بازگرداندن آن به شبکه بانکی ندارند، گفت: دولت باید با نظارت بر عملکرد بانک ها اجرای این مصوبه را در دستور کار قرار داده زیرا ادامه این رویه تولیدکنندگان خُرد را از شبکه اقتصادی خارج و به زیان ده شدن صرف بدل می کند.
وی با تاکید بر اینکه فراکسیون اصناف مجلس خواستار ارایه گزارشی در خصوص وضعیت تسویه تسهیلات از سوی بانک مرکزی شده است، افزود: باید مشخص شود علت بدعهدی در اجرای قانون چه کسی بوده تا برخوردهای قهری آغاز شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با تسریع دولت و بانک مرکزی در تصویه تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومانی با بخشش سود و جریمه گردش مالی در کشور تقویت شده و بخش های تولیدی خرد و کوچک دوباره احیا می شوند.
رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید با تشدید نظارت ها و حتی ایجاد کمیته ای اجرای قوانین مصوب مجلس را رصد کند در غیر اینصورت هیچ یک از قوانین به مرحله اجرا نخواهد رسید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=116065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تلاش برای بخشش جرایم بانکی تا ٣٠٠ میلیون تومان
تلاش برای بخشش جرایم بانکی تا ٣٠٠ میلیون تومان
تلاش برای بخشش جرایم بانکی تا ٣٠٠ میلیون تومان
تلاش برای بخشش جرایم بانکی تا ٣٠٠ میلیون تومان
تلاش برای بخشش جرایم بانکی تا ٣٠٠ میلیون تومان