دومین استندآپ میتینگ گروه داده پردازی بانک پارسیان شهریور ماه سال جاری با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد هلدینگ و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه، با هدف تبادل نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه از منظر کسبوکار برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مدیران ارشد هلدینگ، دومین گردهمایی را بهانه ای کردند تا شرایط کسب و کاری شرکت های نوپایی که به تازگی به جمع آنها پیوسته اند، مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص راهکارهای رفع چالش های پیش روی آنها تصمیم گیری شود.
برنامه که از ساعت ۷ صبح روز دوشنبه آغاز به کار کرد، با معرفی استارتاپ “کالا دات آی آر” به عنوان یکی از استارتاپ های تحت حمایت هلدینگ داده پردازی پارسیان شروع شد و با برگزاری پنلی با موضوع “بررسی دلایل شکست کسب و کارهای نوپا” به پایان رسید.
کالا دات آی آر(kala.ir) استارتاپی فعال در حوزه کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک است که با مشارکت هلدینگ داده پردازی پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان راه اندازی شده است. به گفته موسس این استارتاپ، با توسعه فناوری در کشور و رشد ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، kala.ir قصد دارد به عنوان مرجعی معتبر در این حوزه ایفای نقش کند.
ارائه خدمات و کالاهای باکیفیت، ارائه تسهیلات خرید آنلاین با استفاده از زیرساخت های بانکی و فراهم کردن بستر فروش آنلاین به دو روش B2B و B2C برخی از اهداف این کسب و کار نوپا است و از بخش هایی همچون فروشگاه اینترنتی(market place)، سیستم متصل به فروشگاه، انبارداری مکانیزه، مدیریت ارتباط با مشتریان و همکاری در فروش تشکیل شده است.
رهام بیات مدیرعامل kala.ir با بیان اینکه به منظور تسهیل استفاده، اپلیکیشن در دو بستر اندروید و IOS موجود است، گفت: ویژگیهای kala.ir، به تامین کنندگان یا تولید کنندگان این امکان را می دهد تا با توجه به عدم ثبات بازار و نوسانات ارز بتوانند کالاهای خود را بر پایه نرخ ارز قیمت گذاری و تمام کالاها را بروز رسانی کنند و به صورت آنلاین به بازار ارائه دهند.
بر اساس گفته های او، پنل همکاری در فروش نیز این امکان را فراهم می کند تا با ارتباط با کسب و کارهای گوناگون و اپلیکیشن های پر کاربرد، تبادل مالی انجام شود که یکی از تجربه های موفق kala.ir در این زمینه، قرارگیری در اپلیکیشن تاپ است که تعداد قابل توجهی از کاربران این اپلیکیشن به kala.ir مراجعه کردند و تراکنش مالی انجام دادند.
موسس این کسب و کار نوپا در پایان گفت: این مجموعه توانسته است با در اختیار داشتن فضایی بیش از هزار متر در جنوب تهران، عملیات لجستیکی را به صورت مستقیم انجام و کالاها را با استفاده از پست در اختیار کاربران در اقصا نقاط ایران قرار دهد. همچنین با انعقاد قرارداد با سیصد تامین کننده قابل توجه و بزرگ کشور، بیش از ۱۵ هزار قلم کالا در kala.ir ایجاد شده است.
در ادامه این گردهمایی، عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص ماهیت وجودی چنین کسب و کارهایی که به مرور به شرکت های بالغی تبدیل می شوند، به ایراد سخنرانی پرداخت. او خلق بازارهای جدید را پروسه ای بسیار زمانبر و پرریسک دانست و در مقابل، بهرهمندی از ایدههای خلاقانه جوانان را به عنوان راهی جایگزین پیشنهاد کرد.
قنبریان با بیان اینکه اعتماد به استارتاپ ها راه نجات شرکتها در این وضعیت حساس اقتصادی است، گفت: سال های گذشته ما در تجارت الکترونیک به سراغ استعدادهای جوان رفتیم و سعی کردیم ایدههای مدنظرمان را در استارتاپها جست و جو کنیم که در این راستا، بسیاری از کسب و کارهای نوپا تحت حمایت هلدینگ الان به مرحله ای رسیدهاند که بتوانند سرویسهای خود را ارائه کنند.
برگزاری پنل دلایل شکست کسب و کارهای نوپا بخش پایانی دومین گردهمایی ماهانه هلدینگ داده پردازی پارسیان بود که حسین اسلامی معاونت کسب و کار این هلدینگ به عنوان مدیر پنل، احسان کدخدایی مدیرعامل شرکت آتیشهر هوشمند ایرانیان و محمدرضا نادری رئیس هیات امنای SBU کادونا به عنوان اعضای پنل، دلایل شکست و راهکارهای موفقیت شرکت های نوپا را بررسی کردند.