مدیرعامل بیمه پاسارگاد ارتباط بیمه با بازار سرمایه، حفظ ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه را از مهم‌ترین عوامل توسعه بیمه‌های زندگی در ایران دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، معصوم ضمیری در سمینار توسعه بیمه‌های زندگی با اشاره به پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه زندگی در ایران گفت: بخشی از این پیش‌نیازها به بیرون صنعت بیمه و بخشی به درون آن مربوط می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین پیش نیازهای بیرون صنعت بیمه اظهار کرد: ورود به یک بازار سرمایه مطمئن و کارآمد از پیش نیازهای مهم رشد بیمه زندگی و همچنین ثبات نسبی در ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه از دیگر موارد تاثیرگذار در گسترش بیمه‌های زندگی هستند.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد افزود: از سوی دیگر در داخل صنعت بیمه، اولین اقدام ایجاد یک اراده جمعی با همکاری بیمه مرکزی برای رشد بیمه‌های زندگی است.

ضمیری با بیان اینکه بسیاری از محصولات تولید شده در داخل کشور ابتدا به مرحله تولید می‌رسند و بعد بازار عرضه در آن مشخص می‌شود اما در صنعت بیمه ما باید اول نیاز جامعه را مشخص کرده و بر اساس آن محصول طراحی کنیم و بازار فروش ما بتواند آن را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از الزامات بیمه توسعه زندگی سازمان فروش تخصصی در شرکت‌های بیمه‌ای است، اظهار کرد: فروش بیمه زندگی نیاز به معرفی چهره به چهره این محصول دارد و نمی‌توان به صورت مجازی یا روش‌های دیگر آن را فروخت.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد ادامه داد: در بیمه‌های زندگی و پوشش‌های تکمیلی باید یک شرایط عمومی کامل و مورد توافق شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی ایجاد شود و از سوی دیگر برخی آیین‌نامه‌ها از جمله آیین‌نامه ۶۸ نیاز به بازنگری دارد.

ضمیری ایجاد مشوق‌های فروش برای بیمه‌های زندگی را یکی از موارد مهم دانست و گفت: لزوم تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی مورد توافق همه است و باید مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یکی از موانع توسعه بیمه‌های زندگی نبود برنامه جامعی است که بتواند مورد استفاده تمام شرکت‌های بیمه‌ای قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌ها به صورت جداگانه برنامه‌هایی را برای خودشان دارند اما باید یک برنامه جامع برای همه شرکت‌ها تدوین شود.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد همچنین با اشاره به جزئیات فعالیت بیمه پاسارگاد در حال حاضر گفت: در بیمه پاسارگاد ۵۵.۸ درصد از تولید در بخش بیمه‌های زندگی است و اگر ما استاندارد جهانی را بین ۵۵ تا ۶۰ درصد قرار می‌دهیم، باید این شرکت‌های بیمه این هدف را برای خود بگذارند که ما تقریبا به این هدف رسیده‌ایم.

به گفته ضمیری تا پایان سال ۱۳۹۶ حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه توسط بیمه پاسارگاد صادر شده که ۸۵ درصد از این بیمه‌نامه‌ها در حال حاضر فعال هستند.

وی افزود: به طور کلی از نظر صدور بیمه‌نامه بر اساس سن مشتریان، حدود ۸۴ درصد از تولید بیمه‌نامه‌ها مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است که نشان می‌دهد در کشور ما بیمه‌شده‌های جوان داوطلب خرید بیمه‌های زندگی هستند چرا که در آنها تمایل به سرمایه‌گذاری بیشتر است.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد همچنین تاکید کرد: ما اصلا خود را رقیب سیستم بانکی نمی‌بینیم چرا که محصولی که ما می‌فروشیم، محصولی است که بانک نمی‌تواند آن را طراحی کرده و در اختیار مردم قرار دهد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=116023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی
مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی
مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی
مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی
مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات توسعه بیمه‌های زندگی