مدیرعامل بورس انرژی می‌گوید شاید دغدغه‌هایی همچون معاملات ارزی، تحریم‌ها و موضوعات مربوط به حمل و نقل، عرضه نفت خام در بورس را به عقب انداخته است؛ او معتقد است که وزارت نفت برای این دغدغه‌ها باید راهکار ارایه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، علی حسینی در پاسخ به اینکه عرضه نفت خام در بورس انرژی به کجا رسید؟ اظهار کرد: بعد از صحبت‌های آقای جهانگیری اتفاق جدیدی نیفتاد و اگر هم قرار باشد اتفاقی بیفتد نیاز به مصوبات و هماهنگی در سطح دولت خواهد داشت، در نتیجه فعلا باید منتظر باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چه کسانی با عرضه نفت خام در بورس موافق و چه کسانی مخالفند؟ گفت: مخالف یا موافق بودن شاید زیاد موضوعیت نداشته باشد اما وزارت نفت باید بگوید که چه دغدغه ای دارد که با وجود اینکه معاون اول رئیس جمهوری اعلام می‌کنند عرضه نفت خام در بورس انجام شود، این اتفاق نمی افتد.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: شاید ملاحظاتی مانند نرخ ارز، تحریم ها و حمل و نقل و محدودیت‌های قانونی وجود دارد، این ها مسایل عمده‌ای است که وزارت نفت باید برای آن ها راه حل پیدا کند. برداشت ما این است که اظهار نظر قطعی را باید وزارت نفت انجام دهد ولی به طور خلاصه باید بگویم بعد از صحبت های معاون اول رئیس جمهوری در مورد عرضه نفت خام در بورس اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی در پاسخ به اینکه منظور از محدودیت های قانونی چیست؟ گفت: محدودیت ها در مورد اینکه مثلا تسویه باید حتما ارزی باشد، بحث تحریم ها هم به عنوان دغدغه وجود دارد شاید این دغدغه ها است که این کار را کند می‌کند.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا از زمانی که معاون اول رئیس جمهوری درباره عرضه نفت در بورس صحبت کردند سازمان بورس یا شما به عنوان مدیر بورس انرژی جلسه‌ای با وزارت نفت داشتید؟ اظهار کرد: هم با وزارت نفت هم با جاهای دیگر جلساتی گذاشته شده که ما عمدتا در آن جلسات مدعو هستیم ما برای عرضه نفت خام در بورس آمادگی داریم و تقریبا میدانیم که مشکلات و دغدغه ها چیست.

چندی پیش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت که «با کشورهای دوست خود گفت‌وگو کرده‌ایم و راه های فروش نفت خود را باز کردیم. نفت خام ایران در بورس داخلی عرضه خواهد شد و بخش خصوصی، شفاف نفت بخرد صادر کند. مقداری که نیاز داشته باشیم، بخش خصوصی در تناژهای مختلف وارد عرصه شده است.»


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=114130
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چرا با وجود دستور جهانگیری نفت خام در بورس عرضه نمی‌شود؟
چرا با وجود دستور جهانگیری نفت خام در بورس عرضه نمی‌شود؟
چرا با وجود دستور جهانگیری نفت خام در بورس عرضه نمی‌شود؟
چرا با وجود دستور جهانگیری نفت خام در بورس عرضه نمی‌شود؟
چرا با وجود دستور جهانگیری نفت خام در بورس عرضه نمی‌شود؟