بر اساس مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس در صورتی که نوسان قیمت در عرضه اولیه سهام، افزایشی باشد توقف نماد معاملاتی تا ۱۰ روز کاری پس از روز عرضه اولیه اعمال نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه‌های هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دو تبصره جدید به دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران افزوده شد.

بر این اساس در ماده ۱۲ مکرر یک دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ذکر شده است در صورتی که قیمت پایانی سهم طی ۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، فرابورس موظف است در نخستین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف و از ناشر درخواست ارائه اطلاعیه شفاف‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهم کند و نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد بازگشایی خواهد شد.

اما با تبصره ۶ که به تازگی به این ماده اضافه شده و از سوی معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران اعلام شد، در صورتی که نوسان قیمت در عرضه اولیه سهام افزایشی باشد، توقف نماد معاملاتی تا ۱۰ روز کاری پس از روز عرضه اولیه اعمال نخواهد شد.

همچنین طبق ماده ۱۲ مکرر ۴ در سه مورد یعنی در صورتی که ناشر اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان را به موقع افشا نکرده باشد، ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت‌های مالی ناشر وجود داشته باشد و یا نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، سازمان بورس می‌تواند رأسا یا به پیشنهاد فرابورس نماد معاملاتی را تعلیق کند.

بر اساس تبصره ۷ که به ماده ۱۲ مکرر چهار افزوده شده است، دامنه نوسان نماد معاملاتی که به صورت تحت احتیاط امکان معامله خواهد داشت، ۴۰ درصد دامنه نوسان در حالت عادی خواهد بود.

همچنین طبق این تبصره در صورتی که به تشخیص فرابورس داشتن بازارگردان برای گشایش نماد تحت احتیاط الزامی باشد، شرایط و نحوه بازارگردانی توسط فرابورس تعیین می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=114085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نحوه انجام معاملات فرابورس اصلاح شد
نحوه انجام معاملات فرابورس اصلاح شد
نحوه انجام معاملات فرابورس اصلاح شد
نحوه انجام معاملات فرابورس اصلاح شد
نحوه انجام معاملات فرابورس اصلاح شد