امروز بورس کالای ایران میزبان یکی دیگر از عرضه‌های اوراق سلف موازی از نوع تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان خواهد بود. قیمت پایه این اوراق در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت‌های تیرآهن ۱۴ معامله شده در در بورس کالای ایران تعیین می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، امروز بورس کالای ایران شاهد عرضه سلف موازی از نوع تیر آهن ذوب آهن اصفهان است. این اوراق به ارزش حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله ۲۰۰۰ میلیارد ریالی و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به منظور تامین سرمایه در گردش، با دارایی پایه تیرآهن۱۴ انجام خواهد شد.

سعید بداغی، متعهد پذیره نویسی این اوراق درباره عرضه اوراق سلف موازی گفت: امروز عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان، به ارزش حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله ۲۰۰۰ میلیارد ریالی و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به منظور تامین سرمایه در گردش، با دارایی پایه تیرآهن۱۴ انجام خواهد شد.

بداغی افزود: قیمت پایه این اوراق در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت‌های تیرآهن ۱۴ معامله شده در بورس کالای ایران تعیین می‌شود. همچنین بازدهی این اوراق در سررسید برای سرمایه‌گذاران حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

وی در خصوص بازارگردانی این اوراق گفت: بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی حداقل قیمت، نقدشوندگی این اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند به صورتی که طی دوره معاملاتی اوراق با نرخ سود ۱۷.۵ درصد سالانه به صورت روزشمار به علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد شد.

بداغی ادامه داد: شرکت ذوب آهن با توثیق سهام شرکت‌های مورد تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، احتمال نکول اوراق را در سررسید به صفر می‌رساند.

وی در ارتباط با کارکرد اوراق سلف موازی استاندارد گفت: شرکت‌های تولیدی که سرمایه در گردش لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی را در اختیار ندارند، می‌توانند با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق پیش فروش محصولاتی که در مدت زمان معینی در آینده تولید می کنند، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

بداغی در نهایت با اشاره به عرضه مرحله سوم اوراق اجاره تامین اجتماعی افزود: انتشار این اوراق با حجمی معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال با کنسرسیومی از تامین سرمایه‌ها در هفته گذشته انجام شد و شایان ذکر است که بازار سرمایه با انجام این تامین مالی بزرگ در قالب کنسرسیومی از نهادهای مالی، کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=113876
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس کالا میزبان اوراق سلف موازی تیرآهن با بازدهی ۱۹ درصدی
بورس کالا میزبان اوراق سلف موازی تیرآهن با بازدهی ۱۹ درصدی
بورس کالا میزبان اوراق سلف موازی تیرآهن با بازدهی ۱۹ درصدی
بورس کالا میزبان اوراق سلف موازی تیرآهن با بازدهی ۱۹ درصدی
بورس کالا میزبان اوراق سلف موازی تیرآهن با بازدهی ۱۹ درصدی