مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد: انتظار داریم که با انتخاب رییس کل جدید بانک مرکزی شاهد تحول در تعامل و شکل گیری فرصت های تازه بین بازار سرمایه و بازار پول باشیم.

 

به گزارش پایگاه اطاع رسانی اخبارپول، علی تیموری درباره انتظارات بازار سرمایه از بانک مرکزی بعد از انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل جدید اظهار داشت: ابتدا بانک مرکزی می بایست با ایجاد یک تعامل متفاوت و جدید با بازار سرمایه زمینه همکاری های توسعه گرا را ایجاد کنند.

مدیریت بحران ها با کمک بازار سرمایه

وی در ادامه افزود : بانک مرکزی می بایست برای مدیریت بحران ها از ظرفیت همه بازارها به خصوص بازار سرمایه به خوبی استفاده کند و در سویی دیگر بانک مرکزی می بایست با رعایت انضباط پولی، جلوگیری از ایجاد سودهای نا متعارف و با استفاده از ابزارهای کنترلی بازار سرمایه نسبت به مهار و کنترل بحران های موجود اقدام کند.

تیموری ، اظهار داشت: بحران مالی اسپانیا که در چند سال گذشته به وجود آمد دقیقا با همگرایی و هماهنگی تعامل های همه بازارهای پولی و مالی در این کشور مهار شد و این یک نمونه عینی از نقش همه بازارها در ایجاد یک بستر شفاف و منسجم است.

وی درباره دیگر انتظارات از بانک مرکزی گفت: تغییر تفسیر اعطای مجوز برای تامین سرمایه های بانکی یکی از ضروری ترین انتظار از بانک مرکزی است و امیدواریم با تسهیل در این بخش این گونه تامین سرمایه ها بتوانند با ابزارهای متنوع تری در خدمت بازارهای مالی و سرمایه ای باشند.

آمار تامین مالی

تیموری در ادامه این نشست افزود: در سال ۹۶ بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در حوزه های خودرو، سلامت، IT و … صورت گرفته که تامین مالی لوتوس پارسیان نیز بخش عمده آن را از مسیر انتشار اوراق شرکتی در بازار سرمایه انجام داده است. وی در ادامه افزود آخرین آمارها نشان می دهد که از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز ۱۶۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام شده است.

تکمیل زنجیره خدمات

مدیرعامل لوتوس پارسیان گفت: باید با تکمیل زیر ساخت ها، تسهیل قوانین و تکمیل کردن زنجیره خدمات نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایران تقویت شود. استفاده از ابزارهای آنلاین یکی دیگر از سیاست های اصلی لوتوس پارسیان است و در حال حاضر ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان حجم کل صندوق های لوتوس پارسیان است که بیش از ۲۰۰ هزار سرمایه گذار را شامل می شود و تراکنش های سرمایه گذاران حداقل روزانه ۵۰ میلیارد تومان در داده های آماری به ثبت رسیده است.

ارزش صندوق کالایی طلا

همچنین وی افزود: ارزش صندوق کالایی طلا لوتوس پارسیان در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و در سال ۹۷ حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان معامله با بیش از ۴۰۰ هزار سکه در این صندوق شکل گرفته است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=112776
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اهمیت هماهنگی دو بازار پول و سرمایه
اهمیت هماهنگی دو بازار پول و سرمایه
اهمیت هماهنگی دو بازار پول و سرمایه
اهمیت هماهنگی دو بازار پول و سرمایه
اهمیت هماهنگی دو بازار پول و سرمایه