مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ۲۵۰ هزار دینار ارز مسافری به زائران عتبات در خاک عراق پرداخت می‌شود که با حل مشکلات ظرف ۱۰ روز آینده عملیاتی خواهد شد.

ترازحساب جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مرتضی آقایی درباره وضعیت پرداخت ارز مسافری به زائران عتبات، اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود، ۲۵۰ هزار دینار در اختیار زوار عتبات عالیات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، قرار است ارز مسافران عتبات با همکاری بانک‌ مرکزی، بانک‌های عامل ایرانی و بانک‌های عراقی در داخل خاک عراق به زوار تحویل داده شود، اظهار داشت: مشکلاتی در نحوه اجرا به وجود آمده که ظرف ۱۰ روز آینده حل خواهد شد و اختصاص ارز صورت می‌گیرد.

آقایی درباره دلیل پرداخت ارز در خاک عراق اظهار داشت: مطالباتی از عراقی‌ها داریم که برای کاهش هزینه‌های نقل و انتقال پول قرار شده این مطالبات به صورت ارز در همان خاک کشور عراق تحویل مسافران شود.

با تصمیم بانک مرکزی، بانک‌های تجارت و پارسیان به عنوان بانک‌های عامل پرداخت ارز به مسافران عتبات انتخاب شده‌اند.

در بخشنامه بانک مرکزی برای ارز زائران عتبات عالیات آمده بود: حسب هماهنگی های به عمل آمده با سازمان حج و زیارت و به منظور تسهیل شرایط مسافرت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات،تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت (به طور کلی اعم از زمینی یا هوایی) به میزان ۲۵۰ هزار دینار عراق صرفاً از طریق تمام شعب ارزی منتخب بانک‌های تجارت و پارسیان در سطح شهر و با ارایه فهرست مشخصات زائران که توسط دفاتر سازمان مورد اشاره تایید شده باشد، بدون ارائه بلیط و گذرنامه با رعایت بندهای (۱) ، (۳) ، (۶) و (۷) فوق (حسب مورد) بلامانع است. مقتضی است بانک‌های مورد اشاره هماهنگی لازم را با سازمان حج و زیارت به عمل آورند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=112189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پرداخت ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات
پرداخت ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات
پرداخت ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات
پرداخت ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات
پرداخت ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات