نماینده مردم تهران در مجلس بانک مرکزی «ارز شناور» را یکی از راه‌کارهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز دانست و از گنجانده شدن این راه‌کار در بسته ارزی جدید بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، ابوالفضل سروش گفت: بسته ارزی جدید بانک مرکزی بسته‌ای علمی‌تر، کامل‌تر و دقیق‌تر است و امیدواری برای پایداری نرخ‌ها در بازار ارز را بیشتر می‌کند.
وی از کاهش شدید خرید و فروش فیزیکی کالا در بازار در پی تلاطم‌های افسار گسیخته قیمت ها در بازار ارز سخن گفت و افزود: دستگاه‌های نظارتی و ماموران ستاد مبارزه با مفاسد کالا و ارز هم نمی‌دانند که یقه چه کسی را در این نابسامانی اقتصادی بگیرند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به درخواست مذاکره رییس‌جمهور آمریکا، گفت: با وجودی که اصل گفت‌وگو و مذاکره با ارزش است اما درخواست مذاکره ترامپ به دلیل قابل اعتماد بودن این فرد، قابل اعتنا نیست. مسیر مذاکره با دنیا باز است به شرطی که طرفمان انسان‌های منطقی و قابل اعتمادی وجود داشته باشد. مذاکره با اروپا هم ادامه دارد اما تحلیل‌ها خبر از نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال محدود کردن کشور به مذاکره با کشورهای اروپایی را اشتباه دانست و افزود: بزرگترین مشکل دولت روحانی این بود که همه امور کشور را به برجام و سیاست خارجی گره زد والا بحران رکود، بیکاری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی را داشتیم اما این بحران‌ها در سایه نابسامانی‌های ارز و طلا قرار گرفت. باید از این فضا خارج شویم.
سروش مجموعه دولت را در سامان دادن وضعیت نابسامان اقتصادی را «توانمند» دانست و از دولتمردان پرسید: از دی ۱۳۹۶ می‌دانستیم آمریکا از برجام خارج می‌شود اما از دی ماه تا اردیبهشت ۱۳۹۷ که رسما اعلام شد، چه کردید؟ مگر اطلاع نداشتید که قرار است چه اتفاقی بیفتد؟


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=112183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارز شناور در بسته جدید ارزی بانک مرکزی
ارز شناور در بسته جدید ارزی بانک مرکزی
ارز شناور در بسته جدید ارزی بانک مرکزی
ارز شناور در بسته جدید ارزی بانک مرکزی
ارز شناور در بسته جدید ارزی بانک مرکزی