رییس سازمان هواپیمایی کشوری به مشکل تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: این سازمان به همراه وزارت راه و شهرسازی پیگیر رفع این مشکل اند و امیدوارم به زودی به نتیجه برسد.

تأمین ارز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی عابدزاده افزود: مکاتبات لازم با بانک مرکزی انجام شده و با سازمان برنامه و بودجه جلسه گذاشتیم و راهبرد تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی را تعریف کردیم.
عابدزاده یادآورشد: «متاسفانه ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی به آنها تخصیص نیافته و آنها دچار مشکل شدند.»
«سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری این موضوع هستند زیرا ادامه این وضعیت فعالیت شرکت های هواپیمایی را بسیار سخت شده است.»
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: با توجه به اینکه در آینده تامین هزینه های شرکت های هواپیمایی بسیار سخت خواهد شد، لذا پیگیریم که ارز با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، تا این مشکل رفع شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به مساله تولید قطعات صنعت هوانوردی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: «با آغوش باز از کسانی که در عرصه ساخت قطعات مرتبط با صنعت هوانوردی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم.»
معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: «تقریبا هر درخواستی که برای تولید قطعه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شود و ساختار مهندسی آن درست باشد، سریع جواب گرفته است.»
عابدزاده، استفاده از توان داخلی برای تامین قطعات مرتبط با صنعت هوانوردی را یک ضرورت دانست و گفت: این سازمان در توسعه تولید قطعات، خطوط هوایی و قطعه سازی از هرگونه تلاش فرو گذار نیست. اواخر تیرماه امسال «مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به تغییر سیاست های ارزی دولت اشاره کرد و گفت: تخصیص ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از یک ماه پیش متوقف شده و این مساله مشکلات زیادی را برای شرکت ها از جمله کنسل کردن برخی پروازها به دنبال داشته است.
وی افزود: پیشتر با همکاری انجمن شرکت های هوایی، بانک مرکزی ارز مورد نیاز این شرکت را تامین کرد، اما با وجود ارائه مدارک و مستندات کافی، ارزی به شرکت هواپیمایی تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی برای صنعت هوانوردی چالش های بسیار زیادی را به وجود آورده به طوری که پرواز کیش ایر به استانبول به همین دلیل انجام نشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=111777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وزارت راه پیگیر رفع مشکلات ارزی شرکت های هواپیمایی است
وزارت راه پیگیر رفع مشکلات ارزی شرکت های هواپیمایی است
وزارت راه پیگیر رفع مشکلات ارزی شرکت های هواپیمایی است
وزارت راه پیگیر رفع مشکلات ارزی شرکت های هواپیمایی است
وزارت راه پیگیر رفع مشکلات ارزی شرکت های هواپیمایی است