مدیرعامل بیمه‌سامان با اشاره به حجم همکاری با شرکت “مونیخ‌ری” آلمان گفت: درجریان همکاری با شرکت “مونیخ‌ری” آلمان توانستیم محصول بیمه امراض خاص را تا پوشش ۵۰۰ میلیون تومان طراحی و ارائه کنیم.

احمدرضا ضرابیه در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار اخبارپول اظهارداشت: ما در جریان همکاری با “مونیخ‌ری” توانستیم دانش فنی روز دنیا را وارد کرده و به کار بگیریم. همچنین افرادی را برای آموزش به کشور آلمان بفرستیم.
وی افزود: در جریان این همکاری ما توانستیم از فرآیندهای پیشرفته ارزیابی ریسک زندگی بهره بگیریم.
مدیرعامل بیمه‌سامان همچنین در خصوص تحریمهای جدید و احتمال بوجود آمدن مسایل و مشکلات برای شرکتها گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شرایط فعلی محدودیتهایی برای شرکتهای ایرانی ایجاد شود و ما این مساله را با استفاده از ظرفیتهای شرکت بیمه سامان و بیمه مرکزی در قالب بیمه‌اتکایی حل می‌کنیم. کمااینکه سابقا هم این کار را می‌کردیم.
وی در خصوص سهم بازار شرکت بیمه سامان تصریح کرد: در حال حاضر سهم شرکت در بازار بیمه های زندگی ۶ درصد و در بازار بیمه های غیر زندگی حدود ۲ درصد است. تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ در بیمه های زندگی ۱۵ درصد و در بیمه های غیر زندگی ۶ درصد سهم از بازار کشورمان داشته باشیم.
ضرابیه افزود: پیش بینی می کنیم بازار بیمه کشور ظرف چهارسال آینده بصورت متوسط حداقل رشد سالانه ۲۰ درصدی را تجربه کند و به همین علت برنامه ریزی خو را چنین بنا کرده‌ایم که برای افزایش سهم شرکتمان از بازار بیمه در هر رشته بیمه رشدی متناسب با اهداف و بیشتر از رشد بازار داشته باشیم.
وی در ادامه اذعان داشت: در حوزه ارزیابی خسارت تا جای ممکن از خدمات ارزیابان مستقل خسارت بصورت برون سپاری شده استفاده می کنیم تا علاوه بر ایجاد تعاملی منصفانه و تعادلی بی طرفانه در ارزیابی خسارات در راستای منافع بیمه گذاران بتوانیم با تمرکز بر فعالیت اصلی مان که همان مدیریت ریسک است، کیفیت خدمات مان در خسارت را نیز افزایش دهیم. در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری نیز از خدمات متخصصین بصورت برون سپاری شده بهره می بریم.
مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود همه اقشار جامعه بتوانند از خدمات این شرکت بهره ببرند گفت: برنامه راهبردی شرکت بیمه سامان بر روی ارائه خدمات به خانواده ها تمرکز دارد. بیمه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی و تلفن همراه در واقع روش هایی هستند که با ارائه آنها تلاش می کنیم ریسک خانواده های ایرانی را کاهش دهیم. تحقیقات بسیاری در بیمه سامان انجام شده است که چگونه بتوانیم بهترین پوشش بیمه ای را به خانواده های ایرانی ارائه کنیم.
وی در خصوص تحول دیجیتال صنعت بیمه کشور به خصوص بیمه سامان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم دیجیتال شدن بخش یا بخش هایی از چرخه ارزش صنعت بیمه کشور اجتناب ناپذیر است. از طرفی نهاد ناظر این صنعت یعنی بیمه مرکزی طلایه‌دار توسعه دیجیتال است
از جمله سیستم سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیک صنعت بیمه)، انجام تعاملات اتکایی به شرکتهای بیمه مبتنی بر بستر دیجیتال و همچنین کد یکتا از فعالیتهای موثر بیمه مرکزی است.
وی با اشاره به اینکه حضور استارتاپ ها در صنعت بیمه در کشور ما مقوله ای جدید نیست بیان کرد: صنعت بیمه می بایست با آغوش باز از هرگونه ورود نخبگان و کارآفرینان به این صنعت استقبال کند، چرا که در سالهای آتی رقابت میان صنایع مختلف برای جذب نخبگان و کارآفرینان بیشتر خواهد بود. شرکتهای بیمه ایرانی نیز می بایست مانند شتابدهنده‌ها به نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه خدمات ارائه کنند تا آنها هم رشد و توسعه یابند.
ضرابیه در مورد پروژه بیمه پیمایشی اتومبیل، که در آن حق بیمه بدنه اتومبیل بر حسب میزان حرکت اتومبیل بر حسب کیلومتر محاسبه می شود نیز گفت: ما در این حوزه به پیشرفت های خوبی رسیده ایم. تغییراتی در ساختار حقوقی و همچنین فناوری این پروژه برای انطباق با مقررات کشور ایجاد شده است که اگر چه پروژه را اندکی زمانبر کرده، لیکن اطیمنان بخشی موفقیت آنرا افزایش داده است. فاز آزمایشی این پروژه آغاز شده و به امید خدا با برنامه ریزی هایی که انجام شده از ابتدا پاییز سال جاری وارد فاز بعدی که گسترده کردن عملیات است خواهیم شد.
وی با اشاره به وضعیت توانگری مالی شرکت بیمه سامان اذعان داشت: شرکت بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ که اجرا آئین نامه شماره ۶۹ شورایعالی بیمه با موضوع توانگری مالی به شرکتهای بیمه ابلاغ شد، همواره از سطح توانگری مالی یک برخوردار بوده است و برنامه ریزی کرده ایم که میزان توانگری مالی را نیز به هدف ۱۸۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ برسانیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=111300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه سامان بیماریهای خاص را تا ۵۰۰میلیون تومان بیمه می‌کند
بیمه سامان بیماریهای خاص را تا ۵۰۰میلیون تومان بیمه می‌کند
بیمه سامان بیماریهای خاص را تا ۵۰۰میلیون تومان بیمه می‌کند
بیمه سامان بیماریهای خاص را تا ۵۰۰میلیون تومان بیمه می‌کند
بیمه سامان بیماریهای خاص را تا ۵۰۰میلیون تومان بیمه می‌کند