عضو هیات مدیره سازمان بورس از برنامه شرکت سمات برای برگزاری الکترونیک مجامع و پرداخت سود یکپارچه سهام خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، حسن امیری عضو هیات مدیره سازمان بورس در همایش ناشران اوراق بهادار گفت: در سازمان بورس دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم و در صدد این هستیم که هم سطح شفافیت و هم نقد شوندگی را بالا ببریم.

وی ادامه داد: مدتی است که دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی عملیاتی شده که این موضوع تغییراتی را برای ناشران و سهامداران به وجود آورده است اگر بخواهیم بررسی کنیم که آیا به این اهدافمان رسیدیم یا خیر آمار و ارقام نشان می‌دهد که موفقیت‌های نسبی به وجود آمده است.

امیری با بیان اینکه برخی از کارهای سازمان بورس را به شرکت بورس و فرابورس تفویض و فرایند بازگشایی و توقف نمادها در سیستم ثبت شده است خطاب به ناشران اوراق بهادار گفت: اگر فکر می کنید اطلاعات با ارزشی وجود دارد و در فرم ها نیست به ما آن اطلاعات را منعکس کنید تا آنها را هم لحاظ کنیم.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس گفت: ما سعی کردیم علاوه بر اقدامات انضباطی سامانه‌ای را برای اطلات ناشران پیش‌بینی کنیم که آن سامانه یک سامانه پیامکی بود که برای اعضای هیات مدیره و مسئولان شرکت ها اطلاعاتی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه چند روز دیگر فلان افشا باید برای شرکت انجام شود و این باعث می‌شود تاخیر در افشای اطلاع کمتر شود. ما شاهد این هستیم که از زمان راه اندازی این پیامک ها تاخیر در ارایه اطلاعات کمتر شده است.

امیری افزود: امروزه ما حدود ۲۰ نماد متوقف داریم که برخی از آن ها مربوط به توقف نماد به علت برگزاری مجامع است و فقط ۱۰ نماد داریم که به صورت بلند مدت متوقف است.

وی ادامه داد: ما اصلا خوشحال نخواهیم شد که شرکتی تحت احتیاط باز شود پس این موضوع را مد نظر قرار دهید که اطلاعات کامل افشا شوند و نماد تحت احتیاط باز نشود.

امیری ادامه داد: یکی از وظایف سمات خدمات زیر ساختی بازار سرمایه است دارایی‌های مردم در این شرکت نگهداری می‌شود اعتمادی که باید در این شرکت وجود داشته باشد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی گفت: پروژه سجام می‌تواند کمک کند ما شناسایی خوبی از افراد بازار سرمایه داشته باشیم. از زیر ساخت‌های مورد نیاز برای اجرای مجمع الکترونیک این است که سهامداران شناسایی شوند که از طریق سامانه سجام این اتفاق رخ می دهد.

امیری با اشاره به لزوم توزیع سود یکپارچه سهام شرکت‌ها گفت: ظرفیت قانونی وجود دارد که اگر سمات زیر ساخت‌ها را آماده و اعلام آمادگی کند این مشکل و معضل سهامداران که منجر به پرونده‌های شکایت زیادی شده با راه اندازی این سیستم کمتر می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=110384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مجامع شرکت‌های بورسی الکترونیک برگزار می‌شود
مجامع شرکت‌های بورسی الکترونیک برگزار می‌شود
مجامع شرکت‌های بورسی الکترونیک برگزار می‌شود
مجامع شرکت‌های بورسی الکترونیک برگزار می‌شود
مجامع شرکت‌های بورسی الکترونیک برگزار می‌شود