اخبارپول- مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: اعتبار دفترچه‌های بیمه کاهش نیافته است و ما با حذف دفترچه به دنبال خدمت‌رسانی بهتر و گسترده‌تر هستیم.

سیدتقی نوربخش در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی، در پاسخ به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول افزود: یکی از استراتژی‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی این است که در تمام مراکز درمانی دفترچه‌های درمانی حذف شود و این هم‌اکنون در ۸ استان کشور رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه با این اقدام ۶۰ درصد هزینه‌های دارو نیز پس از تجویز در حساب پزشک واریز می شود، افزود: در سال ۱۳۹۶ پس از حذف دفترچه‌های درمانی بیش از ۷۰ میلیون نسخه الکترونیکی تولید شد.
نوربخش با اشاره به اینکه تنها داروهای تقویتی برای افرادی که نیاز مبرمی به آن ندارند تحت پوشش قرار نمی‌گیرد، تاکید کرد: هیچ تعهد و پوشش خدماتی از تامین اجتماعی کم نشده است حتی بیماران پروانه ای و مبتلایان به بیماری ام.اس را نیز تحت پوشش قرار داده ایم و پوشش بیمه‌ای اکنون برای بخش های سرپایی ۳۰ درصد و برای بخش بستری ۱۰ درصد است. ۱۸۰ قلم دارو نیز تحت پوشش است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: ۵۰ پروژه درمانی و بیمه ای در ۲۲ استان و با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته تامین اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.
‌‌وی تصریح کرد: امیدواریم علاوه ‌بر ایفای تعهدات قانونی، در شرایط فعلی و با وجودتحریمها نیز نقش خود را به خوبی انجام دهیم؛ تعهدات این سازمان در زمان افزایش خطرهای اقتصادی بیشتر می شود از این رو تلاش داریم تعهدات خود را به خوبی انجام دهیم تا خطرها به مردم منتقل نشود.
نوربخش ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که حدود ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی متعلق به تامین اجتماعی است.
وی درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: ۹۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بدون منابع پایدار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و هزار میلیارد تومان پارسال برای این افراد تخصیص داده شد. همچنین قرار است ۱۵۹ هزار نفر دوباره تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.
نوربخش درباره تسهیلات اعطایی به بازنشستگان نیز گفت: میزان این تسهیلات چهار میلیون تومان است که از طریق بانک رفاه کارگران و از مرداد ماه آغاز می شود و افرادی که قبلاً این تسهیلات را دریافت کرده اند در اولویت نیستند.
وی اظهار داشت: ۷۰ هزار کارفرما برای استفاده از قانون بخشودگی جرایم ثبت نام کرده‌اند و ما جرایم را می بخشیم و اصل بدهی را نیز تقسیم و در ١٢ قسط دریافت می کنیم.
نوربخش ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان اصل جرایم کارفرمایان خوش حساب بوده که هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان آن بخشیده شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=110116
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دفترچه‌های بیمه همچنان معتبر است
دفترچه‌های بیمه همچنان معتبر است
دفترچه‌های بیمه همچنان معتبر است
دفترچه‌های بیمه همچنان معتبر است
دفترچه‌های بیمه همچنان معتبر است