مشاور رئیس‌جمهور از تغییر رویه کارکرد و پاسخگویی بیمه‌ها در بخش درمان خبر داد و گفت: موضوع درمان مردم را نمی‌توان در قالب خصوصی سازی مطرح کرد.

به گزارش پول پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اکبر ترکان اظهار داشت: گاهی شاهدیم وقتی خانواده ای مشکل درمانی پیدا می کند تمام زندگیش را از دست می دهد تا بیمارش را درمان کند، باید برای این وضعیت فکری کرد.

وی افزود: باید این هزینه ها را از گردن مردم برداشت. بیش از ۸۰ درصد پرسنل، پزشکان و پرستاران در بخش دولتی شاغل اند که اگر ساماندهی شوند مشکلات تا حدود زیادی برطرف می شود.

وی ادامه داد: نظام درمانی و بیمارستانی کشور کم تحرک و سست است در حالی که بهترین امکانات در بخش دولتی است و باید تحرک ایجاد کرد.

مشاور رئیس جمهور بیان داشت: اگر بخواهیم خصوصی سازی را در بخش درمان مطرح کنیم عده‌ای از مردم به خصوص اقشار ضعیف زیر بار آن له می شوند. مشکلات درمان موضوعی نیست که با فرمول عرضه و تقاضا حل شود و باید سیستم درمان را بهره ور کنیم.

مشاور رئیس دولت یازدهم گفت: الان نیروهای دولتی صبح در بیمارستانهای دولتی و عصر در بخش خصوصی کار می‌کنند چون فکر می‌کنند در نظام دولتی حقوق همان حق القدم است و همین که حضور دارند حقوقشان حق است.

وی تأکید کرد: در حالی که همین افراد در بخش خصوصی اگر خوب کار نکنند از فردایش عذر آنها را خواهند خواست. بنابراین برای بهره وری بخش دولتی در حالی که مالکیت دولتی است، باید نظام مدیریت را خصوصی کنیم. یعنی امکانات، تجهیزات و توان بیمارستانهای دولتی با مالکیت دولتی، نظام مدیریتی خصوصی داشته باشد تا مثل یک بنگاه اداره شود.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در خصوص پرداخت ۸۰ درصدی حق بیمه ها برای درمان مردم، گفت: دکتر روحانی معتقد است باید بحث پرداخت ۸۰ درصدی حق بیمه در این بخش انجام شود. بیمه شده حق دارد خدمات بخواهد اما اینکه جواب بیماران را بخش های دولتی نمی توانند بدهند به این دلیل است که نهادی متولی پیگیری شکایات نیست که این رویه با تغییر نظام تامین اجتماعی اصلاح خواهد شد و برنامه هایی در نظر داریم که این رویه را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=10921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سلامت مردم را نمی‌توان به‌دست بازار خصوصی سپرد
سلامت مردم را نمی‌توان به‌دست بازار خصوصی سپرد
سلامت مردم را نمی‌توان به‌دست بازار خصوصی سپرد
سلامت مردم را نمی‌توان به‌دست بازار خصوصی سپرد
سلامت مردم را نمی‌توان به‌دست بازار خصوصی سپرد